روزانه بیش از 270 تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی عرضه می شود


روزانه بیش از 270 تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی عرضه می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: روزانه بیش از 270 تن گوشت مرغ در کشتارگاه های استان تولید و بین مردم عرضه می شود که عاملی برای ثبات بازار این ماده پروتیینی مهم سبد خانوار است.

سید امید خلیل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون نیاز استان در روز ۲۱۰ تا ۲۳۰ هزار تن است که ۴۰ تا ۵۰ تن مازاد برنیاز استان تولید می شود.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات دامپزشکی استان برای تنظیم بازار مرغ گفت: تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز کشتارگاهی در قالب استقرار نیروی دولتی در کشتارگاه های طیور، تشدید نظارت بر مراکز عرضه و واحد های قطعه بندی رعایت ضوابط ابلاغی و کنترل بهداشتی تولیدات و نظارت شبکه های دامپزشکی با محوریت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در مورد رعایت سن کشتاری از مهمترین این برنامه هاست.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: اعلام روزانه آمار تولید و هماهنگی با جهاد کشاورزی استان در خصوص میزان جوجه ریزی و ورود مرغ زنده به کشتارگاه ها و کنترل مغایرت های احتمالی از طریق سامانه طیور با بررسی تلفات عادی و بیماری و محاسبه میزان عرضه خارج از شبکه و معرفی متخلفان احتمالی به مدیریت جهاد شهرستانی از دیگر برنامه های این اداره کل برای تنظیم بازار مرغ استان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: هم اکنون نظارتهای لازم توسط اکیپهای دامپزشکی بربازار عرضه تولیدات دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان تشدید شده است و شهروندان می توانند مشکلات و شکایتهای خودرا ضمن تماس با ادارات دامپزشکی اعلام کنند.

خلیل زاده ادامه داد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از شهروندان در خواست می شود از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

بازار مرغ آذربایجان غربی به تبع بازار کشوری در ماه های اخیر دچار تلاطم شده بود که با همکاری دستگاهها و افزایش قیمت مصوب هم اکنون این وضعیت متعادل شده است.

آذربایجان غربی یکی از استانهای اصلی کشور در تولید گوشت مرغ است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نان هایی که عمرشان به یک ساعت نمی رسد