فعالیت انتقال خون تا ساعت 23/اهداکنندگان خون جریمه نمی‌شوند


فعالیت انتقال خون تا ساعت 23/اهداکنندگان خون جریمه نمی‌شوند

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به فعالیت شیفت عصر این مرکز تا ساعت 23 در ایام مبارک ماه رمضان و نظر به کاهش اهدای خون و ذخائر خونی در این ایام، اعلام کرد: با هماهنگی های صورت گرفته اهداکنندگان خون در ساعات منع تردد شبانه جریمه نمی‌شوند.

«نقی تقوایی» با بیان این که یزدیها در اکثر عرصه‌ها به خصوص اهدای خون پیشتاز هستند، اظهار کرد: همت بلند مردم استان در زمینه اهدای خون، سبب شده که یزد هیچ وقت با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشود.

وی از کاهش معمول اهدای خون در ماه مبارک رمضان به خصوص در شیفت صبح با توجه به روزه‌داری و گرم بودن هوا، گفت: به منظور مشارکت روزه‌داران در امر اهدای خون، یک شیفت کاری به فعالیت مرکز اصلی اهدای خون استان در میدان ابوذر اضافه شده و علاوه بر شیفت صبح که از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳ است، شیفت عصر نیز از ۱۷:۳۰ شروع و تا ساعت ۲۳:۰۰ شب ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به منع تردد شبانه که از ساعت ۲۱ اجرا می‌شود، تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری، فرمانداری و راهنمایی و رانندگی، افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند اعمال جریمه نخواهند شد بنابراین مردم عزیز با خیال راحت برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز اهدای خون شهرستان اردکان در شیفت صبح طبق روال عادی و شیفت بعدازظهر از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ برقرار است، در مرکز خونگیری آزادشهر هم روزهای زوج ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ خونگیری انجام می‌شود و در شهرستان میبد همه روزه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳:۰۰ اهدای خون انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موج چهارم کرونا هستیم، عنوان کرد: کلیه افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند و از آن به سلامت عبور کرده و یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند به انتقال خون مراجعه کرده و اهدای پلاسما داشته باشند تا از آن برای بیماران که در بیمارستان بستری هستند و نیاز به پلاسما دارند، استفاده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان یزد، تقوایی در پایان ضمن اطمینان خاطر به اهداکنندگان خون بابت این که تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون جهت حفظ سلامت آنان رعایت می‌شود، اظهار کرد: مردم اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک رمضان اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی