اجرای طرح «بهارانه» ویژه بچه‌های مسجد/ از بازی و سرگرمی تا استمرار کمک‌های مومنانه


 اجرای طرح «بهارانه» ویژه بچه‌های مسجد/ از بازی و سرگرمی تا استمرار کمک‌های مومنانه

سعادتی با اعلام اجرای طرح «بهارانه» به همت ستاد فهما در بهار 1400، گفت: این طرح در موضوعات مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و عید فطر و در رواق‌های دوازده‌گانه اجرا می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «بهارانه» به همت ستاد فهما ویژه بهار 1400 خبر داد و اظهار کرد: دومین رویداد ملی فهما به مناسبت بهار که مقارن با ماه ضیافت الهی است، اجرا می شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: ویژه برنامه های هر بخش بنا بر مناسبت ها، اولویت‏ها ، مأموریت‏های مربوط به زمان خود طراحی و اجرا و مستندات آن در بازه زمانی 25 فروردین ماه تا 31 اردیبهشت در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود.

وی درباره اهداف اجرای این طرح بیان کرد: جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، انسجام و ارتقا کیفیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، جریان سازی گفتمان تواصی به صبر و حق و افزایش استفاده از محصولات فرهنگی هنری ازجمله این اهداف است.

سعادتی با اشاره به موضوعات طرح «بهارانه» تصریح کرد: مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و عید فطر و ...از موضوعات این طرح است که بچه های مسجد فرصت دارند تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به شرکت در آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مساجد، منازل و اماکن عمومی به عنوان محل اجرای این طرح می توانند باشند، گفت: آثار، تولیدات و گزارش فعالیت های کانون ضمن رعایت حریم افراد و خانواده ها با هشتک های #بهارانهفهما و #بچههای_مسجد در فضای مجازی منتشر شود. امتیازات کسب شده در هر بخش در رویداد فهما و انتخاب کانون ها و استان های برتر لحاظ می شود.

سعادتی با بیان اینکه بهارنه فهما در رواق های دوازده گانه دنبال می شود، ابراز کرد: در رواق نور فعالیت هایی همچون اجرای زنده اذان، مناجات خوانی، جلسات قرآن (ختم قرآن و ترتیل خوانی)، کرسی تلاوت، (جلسات استماع قرآن)، تفسیر، حفظ، قصه گویی قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ... انجام می شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: همچنین در رواق همدلی طرح هایی همچون سه شنبه های تکریم، سفره کریمانه (افطاری ساده، توزیع غذای گرم و ...)، بازی ها و سرگرمی های خانگی، در رواق کتاب طرح شنبه های کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی دنبال می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رواق دانش علاوه بر برگزاری دوره آموزشی طرح نویسی و ایده پردازی، فراخوان طرح ها و ایده ها با موضوعات شعار سال نیز اعلام می شود. در رواق هنر اجرای سرود، در رواق قلم نگارش دلنوشته و نیز خاطره نویسی و عکاسی در موضوعات مهدویت، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر، عید فطر و ... مدنظر است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم