سال 99 به اندازه 10 سال قبل با تغییر کاربری‌ها در کرمانشاه مقابله شد


سال 99 به اندازه 10 سال قبل با تغییر کاربری‌ها در کرمانشاه مقابله شد

کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بااشاره به رشد چند برابری اعاده به وضع سابق اراضی تغییر کاربری شده در استان در سال گذشته نسبت به مشابه ماقبل آن گفت: سال گذشته در حالی 151هکتار از اراضی استان به وضع سابق برگشت که در 10سال پیش از آن تنها 625مورد معادل 164 هکتار از اراضی اعاده شده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادستانی مرکز کرمانشاه، «شهرام کرمی» روز یکشنبه با تاکید بر صیانت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در حوزه های منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری های غیرمجاز اظهار کرد: در این راستا و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه طی سال گذشته جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال استان به صورت مکرر و با حضور اعضای برگزار شد و اقدامات مهمی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه مقابله با تغییر کاربری اراضی و باغ علاوه بر شناسایی و تشکیل پرونده کیفری برای افرادی که در زمینه زمین خواری اشتهار دارند، در سال ۱۳۹۹ با صدور ۷۵۶ مورد دستور موقت از ۱۵۱ هکتار از اراضی زراعی استان رفع تصرف شد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و منابع آبی در استان، عنوان کرد: بر این اساس سال گذشته دستگاه های ذیربط اقدام به ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و ایجاد احساس مسوولیت اجتماعی برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط آحاد جامعه کردند که امیدواریم برای سال‌جاری هم این برنامه ها تداوم داشته باشد.

کرمی در ادامه به مجوزهایی که برای تاسیس گلخانه صادر می شود، اما هیچگاه در آن گلخانه ای تاسیس نمی شود، اشاره کرد و گفت: گاهی برخی افراد که مجوز تغییر کاربری برای تاسیس گلخانه را می گیرند، پس از اخذ مجوز اقدام به تبدیل و قطعه بندی اراضی جهت فروش برای ساخت ویلا می کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین از دستگاه های متولی درخواست کردیم تا تمام مجوزهایی را که با این منظور در پنج سال اخیر صادر کرده اند را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که با این مجوز اقدام تغییر کاربری انجام شده بود، برخورد لازم صورت گیرد.

دادستان کرمانشاه در خاتمه گفت: همچنین از سال گذشته گشت های سیار امور اراضی را در استان راه اندازی کردیم و به واحدهای مسکونی و صنفی که به طور غیرمجاز و برخلاف ضوابط و مقررات اجرایی عمل کرده اند، برخورد شد.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری