امروز ارتش در اوج آمادگی است


امروز ارتش در اوج آمادگی است

اصفهان - ایرنا - ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: امروز ارتش از نظر آمادگی در اوج قرار دارد و روز به‌ روز ارتقا پیدا می‌کند.

امیر سرتیپ ستاد محسن آذرافروز روز یکشنبه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیام روزگذشته رهبر معظم انقلاب به فرمانده ارتش، گفت: ایشان در این پیام بر حفظ آمادگی و اجرای ماموریت در هر مکانی تاکید کردند.
وی ادامه داد: نیروی مسلح و از جمله ارتش بدون آمادگی، کارایی لازم را ندارد و از همین‌رو هر روز تجهیزات، تمرینات و آموزش‌ها و توان خود را متناسب با تهدیدات احتمالی و ماموریت‌ها به روز می‌کنیم.
ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با گرامی‌داشت یاد خاطره امام راحل (ره) و ۴۸ هزار شهید ارتش اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ با نامگذاری این روز به عنوان روز ارتش دستور دادند هرساله ارتش در این روز با ساز و برگ نظامی در شهرها رژه رود.
وی ادامه داد: این رژه هر ساله در سراسر کشور از جمله در استان اصفهان در سطح شهر برگزار می‌شد، تا سال گذشته که به واسطه شیوع کرونا از طریق سلسله مراتب فرماندهی دستور داده شد مراسم رژه به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پادگان‌ها برگزار شود.
امیر آذرافروز اضافه کرد: امسال نیز وضعیت مناسبی به واسطه شیوع کرونا فرهم نبود و امسال نیز این مراسم در مرکز آموزش‌های شهید صیاد شیرازی اصفهان به صورت محدود و با نمایش بخش بسیار کوچکی از دستاوردها و تجهیزات ارتش برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: رژه این روز مختص ارتش نیست بلکه هر ساله ما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح برای حضور در این رژه دعوت می‌کنیم و در واقع این مراسم جلوه و نمادی از وحدت ناگسستنی نیروهای مسلح در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی تحت فرمان رهبر معظم انقلاب است.
وی اضافه کرد: هدف این رژه در واقع به رخ‌کشیدن توان ارتش و نیروهای مسلح به دشمنان این مملکت و نمایش دستاوردها و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است که در واقع عامل شادی و دلگرمی دوستان و ایجاد ترس و رعب در دل دشمنان است.
رژه یگان‌های منتخب نیروی‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی روز شنبه با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندهان ارشد این نیروها در مرکز آموزش‌های شهید صیاد شیرازی اصفهان برگزار شد.

۲۹ فروردین هر سال بر اساس فرمان امام خمینی (ره) روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل