روی خط پلیس؛ بازداشت فروشنده نشریات هنری تا زوج سارق


روی خط پلیس؛ بازداشت فروشنده نشریات هنری تا زوج سارق

تهران- ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که نشریات هنری شاکی را بدون اجاره وی حراج کرده بود.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی نشریات هنری وی را منتشر و به فروش می رسانند و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به وی شده اند.

معظمی عنوان داشت: شاکی در ادامه اظهار کرد، بنده از اساتید هنر و مقالات هنری هستم و نشریات بسیار زیادی در عرصه آموزش به چاپ رسانده ام که روز گذشته متوجه شدم نشریات بنده در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاص متعددی با سوءاستفاده از نام، مجموعه های هنری بنده را در شبکه های اجتماعی می فروشند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات اولیه به دست آوردند، بیش از سه صفحه اینستاگرامی با بیش از ۳۵ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعدادی از آثار هنری شاکی با مبالغ مختلفی در این صفحات به فروش می رسد.

این مقام پلیس سایبری افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا ۲ تن از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی و متعاقب آن مخفیگاه متهمان در شمال تهران شناسایی وبا هماهنگی های قضائی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس فتا، پس از مواجهه با شاکی ضمن پذیرفتن بزه انتسابی گفتند باتوجه به استقبال زیاد مردم از آثار هنری شاکی صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدیم.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: طبق ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان هرکسی تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد ،همچنین شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا اطلاع رسانی کنند.

دستگیری شرور سابقه دار در جنوب تهران

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری یک شرور سابقه دار خبر داد و گفت: از این فرد سه قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ صادق قره باقری در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت : در پی ایجاد مزاحمت، عربده کشی، رعب و وحشت در معابر عمومی توسط یک شرور سابقه دار به همراه تعدادی از همدستانش برای شهروندان، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار ماموران انتظامی پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی هویت واقعی عامل اصلی مزاحمت و مخفیگاه وی در جنوب تهران، ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی های قضائی، روز گذشته متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی های بیشتر ، از آن مکان ۳ قبضه سلاح سرد از نوع قمه کشف کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران ابراز داشت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی معترف و اظهار داشت، با همکاری نوچه هایش برای قدرت نمایی و شناخته شدن بیشتر در محل شرارت می کرده است.

این مقام انتظامی با بیان معرفی متهم به مرجع قضائی، افزود: شناسایی سایر عاملان شرارت در دستور کار قرار دارد.

قره باقری از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ناامنی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

بازداشت جاعل پلاک خودرو

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری راننده سمند در عملیات تعقیب و گریز خبر داد که پلاک انتظامی خودرواش را تغییر داده بود.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند بیان داشت: ساعت ۱۹:۰۰ بیست و سوم فروردین ماه کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان "قزوین" به یک دستگاه خودرو سمند دارای راننده مظنون شده که با استعلام از مرکزپیام مشخص شد، خودرو فاقد سابقه بوده ولی پلاک مربوط به خودروی دوو می باشد.

وی عنوان کرد: افسر اکیپ با هماهنگی مرکزپیام و استفاده از علائم هشدار دهنده نظیرآژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو فوق دستور توقف داد، ولی راننده خودرو پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز به سمت باغ خزانه متواری و در حین فرار به صورت عمد برای مسدود کردن خیابان به چندین دستگاه خودروی در حال حرکت و پارک شده ایجاد خسارت و با ترمز های ناگهانی به سمت خودروی سازمانی حمله ور شده که با مهارت راننده واحد گشت این امر میسر نمی شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افسراکیپ برای هشدار و به منظور جلوگیری از خسارت های بیشتر با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس به سمت لاستیک عقب خودرو متواری کرده ، اما راننده خودروی سمند کماکان بدون توجه به هشدارها، وارد خیابان ابوذر شده که افسر اکیپ مجدداً توسط بلندگو و علائم هشدار دهنده راننده خودروی سمند را دعوت به آرامش و توقف کرده، اما وی اصلاً توجهی نداشته و با حرکات مارپیچ و مخاطره آمیز در بین خودروها باعث رعب و وحشت شهروندان می شود.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی ابراز داشت: در ادامه پس از گذشتن از چندین خیابان فرعی به علت ترافیک موجود خودروی سمند متوقف و راننده آن به اسم محمود قبل از هر اقدامی با درایت اعضای اکیپ دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند افزود: مع الوصف پس از بررسی دقیق مشخص گردید پلاک اصلی خودروی سمند فاقد سابقه است؛ اما به طور ماهرانه ای قسمت ایران ۳۱ را به ۳۳ تغییر که باعث عدم اصالت خودروی فوق شده است.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در پایان گفت: در نهایت گزارشی در این خصوص تنظیم، پلاک ها فک و خودرو به پارکینگ منتقل و گزارش تنظیمی برای سیر مراحل قانونی تحویل معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شد.

انهدام باند زوج سارق و مالخر

فرمانده یگان امداد از دستگیری زنی که تجهیزات خودرویی سرقتی می فروخت خبر داد و گفت: این اموال توسط همسرش به سرقت رفته بود که در این رابطه سارق نیز دستگیر شد.

سرهنگ سلمان آدینه وند اظهار کرد: ماموران گشت انتظامی قرارگاه شرق در حین انجام ماموریت در محدوده خیابان "خاوران" به زنی که در حال فروش ۴ حلقه لاستیک به همراه رینگ به عابران بود مشکوک شدند.

وی با اشاره به اینکه این زن با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید این تجهیزات خودرویی را می فروخت، عنوان کرد: پس از استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد که خودروی پراید سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران ابراز داشت: در بررسی های پلیسی مشخص شد که حلقه های لاستیک نیز مستعمل بوده و متهم که چاره ای جز به اعتراف نداشت، معترف شد، لاستیک ها سرقتی بوده و توسط همسرش به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی اظهار کرد، همسرش با استفاده از خودروی سرقتی تجهیزات و لوازم داخل خودرو سرقت و پس از آن این اموال را در اختیار وی قرار می دهد و وی نیز با تردد در خیابان های فرعی و خلوت، اموال سرقتی را به عابران گذری می فروشد.

سرهنگ آدینه وند تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی متهم اصلی متهم به کلانتری احضار و هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار ماموران پلیس پیشگیری قرار گرفتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


افتتاحیه کلاس درس تربیت بدنی در شهرری