متوسط سن بستری‌ها 58 سال است/ ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند


متوسط سن بستری‌ها 58 سال است/ ادارات با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: شیب نمودار کرونا نسبت به اوایل فروردین روند صعودی دارد، به طوری که متوسط سن بستری‌ها به 58 سال کاهش یافته است، در حالی که در گذشته 75 سال بود.

حجت الله غلامی، شامگاه (سه شنبه-۳۱ فروردین) در نشست خبری که به شکل اینترنتی برگزار شد، با بیان اینکه امشب هشتادمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا است، اظهار کرد: در این جلسه دانشگاه های علوم پزشکی کاشان و اصفهان گزارش مفصلی از وضعیت استان ارائه دادند که بر این اساس هنوز شیب نمودار کرونا نسبت به اوایل فروردین روند صعودی دارد، به طوری که متوسط سن بستری ها به ۵۸ سال کاهش یافته است، در حالی که در گذشته ۷۵ سال بود که این امر نشان می دهد نوع ویروس، شدت سرایت و کشندگی آن در موج چهارم کرونا افزایش یافته است.

وی افزود: در جلسه امروز بر اجرای دقیق طرح جامع هوشمند محدودیت های پنجگانه تاکید شد و هفته گذشته تیم هایی را فعال کردیم تا نظارت ها را تشدید کنند که خوشبختانه میزان رعایت و اجرای محدودیت ها تا ۷۵ درصد رسیده است که امیدواریم در رعایت دستورالعمل ها به ۹۵ درصد برسیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: برگزاری جلسات ستاد به شکل فوق العاده در جلسه امروز مطرح شد. یکی از محورهای اصلی محدودیت ها رعایت پروتکل ها در ادارات و آموزش و پرورش است که بر این اساس مصوب شد تمام مدارس و مراکز آموزشی حداکثر از ۳ کادر اداری به شکل حضوری استفاده کنند و آموزش نیز به شکل غیر حضوری است. همچنین ادارات موظف هستند با ظرفیت یک سوم در شهرهای قرمز فعالیت و به درستی قانون دورکاری را اعمال کنند که در غیر این صورت با دستگاه ها و ادارات متخلف برخورد جدی می شود.

غلامی تصریح کرد: میزان جرایم با فعال شدن ۳۳ دوربین در سطح شهر و ۴۴۰ دوربین نظارت تصویری نیز کاهش می یابد و از ساعت ۱۰ شب به بعد ترددها کنترل می شود. کمیته حمل و نقل تشکیل جلسه می دهد و درباره تردد خودروهای غیر بومی تصمیمات جدیدی را اتخاذ می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در شیوع بیماری تاثیر زیادی داشت فعالیت آرامستان ها بود، گفت: از جمعه این هفته ممنوعیت تردد به آرامستان ها را خواهیم داشت و مردم از مراجعه به این اماکن خودداری کنند. فقط دفن اموات به شکل محدود را در آرامستان ها خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه ساعت کار مترو کاهش خواهد یافت، ادامه داد: ساعت فعالیت مترو از ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر خواهد بود که از اول اردیبهشت تا ۱۰ روز این کاهش ساعت ادامه می یابد. همچنین قانون زوج و فرد از فردا اول اردیبهشت تا ۱۰ روز اعمال نمی شود تا حجم سفرها با وسایل حمل و نقل عمومی کاهش یابد.

غلامی افزود: برخی از تورهای گردشگری در فضای مجازی به تبلیغ می پرداختند که از امروز مصوب شد برخورد قضایی با این گونه تبلیغات گردشگری داشته باشیم و در صورت ادامه این تخلفات پروانه کسب چنین تورهایی باطل می شود.

وی گفت: جلسه هماهنگی بانک ها، تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی درباره اصناف با حضور استاندار برگزار خواهد شد تا در خصوص قانون های مالیاتی، چک های برگشتی و... تصمیم گیری و فشار از روی اصناف برداشته شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: هر گونه فعالیت در پارک ها تحت هر عنوانی ممنوع است و از فردا تمام شهرداری های استان موظف شدند که این مراکز را تعطیل کنند. درباره کوچ عشایر اقدامات پیشگیرانه با همکاری اداره بهداشت و امور عشایری خواهیم داشت تا کمک های بهداشتی و آموزشی مورد نیاز عشایر تامین شود.

غلامی در خصوص برخی خبرها مبنی بر برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه غیر انتفاعی سپهر، گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد و گزارش موثقی دریافت کنیم بدون شک با این دانشگاه برخورد و از برگزاری کلاس های حضوری ممانعت می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329