کرمانشاه سال زراعی بدی را پشت سر می‌گذارد


کرمانشاه سال زراعی بدی را پشت سر می‌گذارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش بارش‌ها در سطح استان، گفت: با ادامه این روند امسال، سال زراعی بدی برای کشاورزان خواهد بود.

نوربخش حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش سطح بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، اظهار کرد: حتی اگر بارندگی های خوبی هم در اردیبهشت ماه داشته باشیم، باز هم با کاهش ملموس تولیدات بخش کشاورزی استان مواجه خواهیم بود.

حاتمی با اشاره به افت عملکرد اراضی زراعی مناطق گرمسیر استان، اضافه کرد: خسارت وارده به اراضی دیم مناطق گرمسیر استان ناشی از کاهش بارندگی‌ها قطعی است و بخش زیادی از تولیدات این اراضی را از دست داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که اراضی دیم مناطق معتدل و سرد هم از کمبود بارش‌ها خسارت دیده‌اند و بخش عمده‌ای از این اراضی نیز از دست رفته است.

وی اضافه کرد: امسال قطعا در زمینه تولید محصولاتی مثل گندم، جو و دیگر محصولات دیم با افت تولید مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به تحت پوشش بیمه نبودن بخش زیادی از اراضی کشاورزی استان داشت و گفت: علی رغم اینکه امسال در مقایسه با سنوات گذشته با اجرای طرح‌هایی مثل طرح جهش تولید سطوح بیشتری از اراضی استان زیر پوشش بیمه رفت، با این وجود هم کمتر از 200 هزار هکتار از مجموع حدود 400 هزار هکتار اراضی گندم و جو استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

حاتمی ادامه داد: بیمه تنها نهادی است که در صورت خسارت دیدن می تواند از کشاورزان حمایت کند و امیدواریم در سنوات آتی شاهد اقبال بیشتر کشاورزان به بیمه اراضی کشاورزی باشیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی