آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟


آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

گجت نیوز مایکروسافت دیفندر یک آنتی ویروس توانمند به حساب می‌آید. اما آیا Microsoft Defender بهترین گزینه برای حفاظت از رایانه شما در برابر تهدیدات است؟ مایکروسافت دیفندر در چند سال اخیر به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است، مخصوصاً وقتی آن را با نمونه قبلی یعنی Microsoft Security Essentials مقایسه کنید، بیشتر متوجه این بهبودها خواهید... نوشته آیا...

مایکروسافت دیفندر یک آنتی ویروس توانمند به حساب می‌آید. اما آیا Microsoft Defender بهترین گزینه برای حفاظت از رایانه شما در برابر تهدیدات است؟

مایکروسافت دیفندر در چند سال اخیر به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است، مخصوصاً وقتی آن را با نمونه قبلی یعنی Microsoft Security Essentials مقایسه کنید، بیشتر متوجه این بهبودها خواهید شد. به عنوان یک آنتی ویروس رایگان از پیش نصب شده، مایکروسافت دیفندر به نظر گزینه خوبی برای محافظت از رایانه شما به حساب می‌آید. اما با توجه به رشد روزافزون تهدیدات امنیت مجازی، آیا مایکروسافت دیفندر به تنهایی می‌تواند از شما در برابر همه‌ی حملات آنلاین محافظت کند؟ امروزه ما به بررسی آنتی ویروس پیش‌فرض مایکروسافت خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که آیا توانایی مسدود کردن تمامی تهدیدات امنیتی را دارد یا خیر.

امنیت کلی Microsoft Defender

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

مایکروسافت دیفندر آنتی ویروس پیش‌فرض رایانه شما است و از شما در برابر ویروس‌ها، تروجان ها، کرم‌ها و سایر بدافزارها محافظت می‌کند. حتی اگر هیچ آنتی ویروسی را روی دستگاه خود نصب نکرده باشید، ویندوز ۱۰ با یک لایه حفاظتی شروع به کار خواهد کرد. شرکت رندموندی حتی در نظر دارد نسخه اندرویدی و لینوکس نرم افزار امنیتی خود را در دسترس کاربران قرار دهد.

در ژانویه ۲۰۲۱، AV-Test (یک آزمایشگاه بررسی امنیت مستقل) مایکروسافت دیفندر را به عنوان یک محصول رده بالا با امتیاز عالی ۶.۰ رده‌بندی کرد. اگرچه ممکن است این رتبه‌بندی مایکروسافت دیفندر را به عنوان یک آنتی ویروس استثنایی در نظر گرفته باشد، اما واقعیت چیز دیگری است.

مایکروسافت دیفندر محافظت مستمری را در برابر تهدیدات مخرب ارائه می‌دهد، اما توانایی رقابت با سایر آنتی ویروس‌های بالا رده را ندارد. علیرغم محافظت مستمر در برابر بدافزارها، میزان تشخیص اشتباه یک فایل به عنوان بدافزار توسط مایکروسافت دیفندر بیشتر از حد متوسط است. علاوه بر این‌ها، نرم‌افزار امنیتی مایکروسافت توانایی‌های حفاظتی محدودی در برابر سرقت هویت و باج افزارها دارد.

این نرم‌افزار همچنین قادر به شناسایی بدافزارهایی با خطر امنیتی پایین، همچون آگهی‌افزار نیست. این موضوع اغلب آزاردهنده است و می‌تواند جلوی کارکرد روان رایانه شما را بگیرد. مهم‌تر از همه، ممکن است رایانه شما در معرض خطر باج افزارها قرار بگیرد و حتی برخی بدافزارها بتوانند کنترل آن را در دست بگیرند.

این‌ها ویژگی‌های ضروری هستند که در نسخه‌های رایگان و پریمیوم آنتی ویروس‌هایی همچون نورتون ۳۶۰، آویرا، و حتی ملوربایت (Malwarebutes) یافت می‌شوند؛ بنابراین نبود این ویژگی‌ها تا حد زیادی از اعتبار مایکروسافت دیفندر برای حفاظت کامل در برابر بدافزارها می‌کاهد و شما را در معرض خطر از دست دادن داده‌های ارزشمندتان قرار خواهد داد.

ویژگی‌های مایکروسافت دیفندر

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

در ویندوز ۱۰، مایکروسافت دیفندر بخشی از Windows Security است و به همراه ویژگی‌هایی همچون شناسایی مستمر تهدیدات، دیوار آتش و ویژگی‌های کنترلی برای والدین مجهز شده است. مایکروسافت تلاش زیادی کرده است تا آنتی ویروس پرچمدار خود را بهبود ببخشد و امنیت دستگاه شما را بیش از پیش تأمین کند.

حفاظت مستمر

یک ویژگی ضروری هر آنتی ویروسی شناسایی تهدیدات مخرب و از بین بردن آن‌ها در اولین فرصت است. آنتی ویروس‌ها به صورت پنهان در پس‌زمینه رایانه شما فعالیت می‌کنند و به محض شناسایی یک تهدید شما را مطلع می‌کنند.

مایکروسافت دیفندر نیز حافظت مستمر قدرتمندی را در برابر ویروس‌ها، تروجان ها، فیشینگ، کرم‌ها و روت کیت‌ها ارائه می‌دهد. زیرساخت ابری یکپارچه مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها به صورت مستمر به شناسایی بهینه‌تر تهدیدات مخرب کمک می‌کند.

البته همانطور که پیش از این گفتیم، Microsoft Defender عملکرد نامتوازی دارد و نرخ شناسایی اشتباه یک فایل به عنوان بدافزار در آن بالاست. علاوه بر این قادر به ارائه حفاظت کامل در برابر آگهی‌افزارها، باج افزارها و تهدیدات سرقت هویتی نیست. البته شما می‌توانید با خرید سرویس مایکروسافت ۳۶۵ از حفاظت هویتی بهره‌مند شوید.

از آن سو، سایر آنتی ویروس‌ها همچون کسپرسکی،‌ بیت دیفندر و حتی مک آفی حفاظت مستمر بسیار بهتری در مقایسه با مایکروسافت دیفندر ارائه می‌دهند. به عنوان مثال،‌ امنیت ابری کسپرسکی دارای یک اسکنر یکپارچه با رایانش ابری است که منجر به حفاظت بهتر در برابر بدافزارها می‌شود. این نرم‌افزار همچنین به طور مرتب پایگاه داده بدافزاری خود را به‌روزرسانی می‌کند تا در صدر باقی بماند.

دیوار آتش

مایکروسافت همچنین یک دیوار آتش اختصاصی را به منظور حفاظت پیشرفته شبکه در نرم‌افزار خود گنجانده است. گزینه «دیوار آتش و حفاظت از شبکه» به شما اجازه می‌دهد تا با بهره‌گیری از ابزارهای مدیریتی، اختیار داده‌های ورودی و خروجی شبکه خود را در دست بگیرید.

اگرچه دیوار آتش مایکروسافت فراگیر است، اما راه‌اندازی آن می‌تواند کمی مشکل باشد. وقتی دیوار آتش را راه‌اندازی کردید،‌ از شما در برابر صفحات وب غیر مجازی که می‌توانند رایانه شما را در معرض تهدیدات امنیتی سایبری همچون باج افزارها یا جاسوس‌افزارها قرار دهد، حفاظت کند.

اگر از مایکروسافت دیفندر استفاده می‌کنید،‌ دیگر نیازی به تهیه یک دیوار آتش اختصاصی برای شبکه خانگی یا اداری خود ندارید.

ابزارهای کنترل والدین در مایکروسافت دیفندر

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

اینترنت می‌تواند محیط خطرناکی برای بچه‌ها باشد. گزینه‌های والدین ارائه شده توسط مایکروسافت والدین را قادر می‌سازد تا عادات وبگردی فرزندان خود را به صورت بی وقفه کنترل کنند و بر آن نظارت داشته باشند.

مایکروسافت بدون دریافت هیچگونه هزینه اضافی، ابزارهای کنترلی والدین را در اختیار شما قرار می‌دهد. والدین می‌توانند گزارش فعالیت‌های فرزندان خود را دریافت کنند، سایت‌های به خصوصی را مسدود کنند، زمان استفاده از نمایشگر را محدود کنند و از خیلی ویژگی‌های دیگر استفاده کنند. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید به صورت مستمر بر فرزندان خود نظارت داشته باشید.

نورتون ۳۶۰، کسپرسکی و بیت دیفندر نیز ابزارهای کنترلی مشابهی را برای والدین ارائه می‌دهند؛ اما بر خلاف مایکروسافت دیفندر می‌بایست برای دسترسی به آن‌ها نسخه پریمیوم را تهیه کرد.

امنیت وب

آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟آیا مایکروسافت دیفندر بهترین آنتی ویروس کامپیوتر در سال 2021 است؟

نورتون ۳۶۰ به عنوان یکی از رقبای توانمند مایکروسافت دیفندر به شمار می آید.

بررسی هوشمند مایکروسافت دیفندر از تعامل با وب‌سایت‌هایی که سبب انتشار بدافزار و حملات فیشینگ می‌شوند،‌ جلوگیری می‌کند. همچنین بررسی هوشمند وب‌سایت‌ها را از لحاظ رفتارهای مشکوک مورد بررسی قرار می‌دهد و آن‌ها را با لیست وب‌سایت‌های مخرب شناخته‌شده انطباق می‌دهد.

علاوه بر این، بررسی هوشمند با سیستم عامل ویندوز ۱۰ یکپارچه شده است و حتی فایل‌هایی را که توسط سایر مرورگرهای اینترنت یا برنامه‌های مدیریت ایمیل دانلود شده‌اند، بررسی می‌کند. علاوه بر این اگر به دنبال امنیت وب بهتر بر روی گوگل کروم هستید می‌توانید افزونه بررسی هوشمند مایکروسافت دیفندر را دانلود کنید.

علیرغم دارا بودن ویژگی بررسی هوشمند قدرتمند، مایکروسافت دیفندر فاقد دیگر ویژگی‌های امنیت وب همانند VPN یکپارچه، حفاظت در دارک وب و مدیریت رمز عبور است. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که در حال حاضر در آنتی ویروس‌های رده بالایی همچون نورتون ۳۶۰ حضور دارند.

راحتی استفاده

بهترین نکته مربوط به Microsoft Defender این است که کاربر نیازی به نصب آن ندارد و این آنتی ویروس به صورت پیش‌فرض بر روی ویندوز ۱۰ به صورت خودکار فعال می‌شود و به صورت مستمر از شما در برابر بدافزارها محافظت می‌کند.

لازم نیست شما یک خوره فناوری باشید تا بتوانید از مایکروسافت دیفندر استفاده کنید، زیرا رابط کاربری ساده و راحتی دارد. حتی اگر می‌خواهید ویژگی‌های اضافی آن را تنظیم کنید، مراحل انجام کار نسبتاً ساده است و تنها با چند کلیک می‌توانید سیستم خود را اسکن کنید.

قیمت‌گذاری

در مقایسه با دیگر آنتی ویروس‌های رایگان و پولی، مایکروسافت دیفندر به آسانی در جمع ده نرم‌افزار برتر قرار می‌گیرد. اما به هر حال، به عنوان یک آنتی ویروس رایگان، محدودیت‌های خاص خود را دارد و ممکن است رایانه شما را در معرض بدافزارهای خطرناک قرار دهد. اگر به محافظت پیشرفته‌تری نیاز دارید، بهتر است نگاهی به آنتی ویروس‌های پریمیوم بیاندازید زیرا محافظت جامع‌تری در برابر بدافزارها ارائه می‌دهند.

تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها

درست است که مایکروسافت دیفندر نمی‌تواند باج افزارها را شناسایی کند و از بین ببرد، اما اگر رایانه شما مورد حمله قرار گرفت، می‌توانید از وان درایو برای پشتیبان گیری داده‌های خود و ذخیره آن‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

مایکروسافت بالاخره یک آنتی ویروس توانمند را ارائه داده است که به صورت پیش فرض و بدون هیچ هزینه اضافی به همراه ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود. هرچند قابلیت‌های حفاظتی آن همچنان به بهبودهای گسترده‌ای نیاز دارد.

محافظت محدود در برابر بدافزارهای با ریسک امنیتی پایین و باج افزارها رایانه شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. از طرفی دیگر ویژگی‌های جذابی همچون بررسی هوشمند، دیوار آتش و ابزارهای کنترلی والدین سبب بهبود کلی جایگاه آن می‌شود. به عنوان بخشی از مجموعه مایکروسافت ۳۶۵، مایکروسافت دیفندر ویژگی‌های امنیتی بهبود یافته ای را هم برای سازمان‌ها و هم کاربران خانگی به ارمغان می‌آورد.

از منظور ما سوء برداشت نکنید، دیفندر همچنان یک آنتی ویروس عالی به حساب می‌آید، اما چیزی نیست که بتوانید به تنهایی فقط روی آن حساب کنید. ما توصیه می‌کنیم که برای محافظت از رایانه خود در برابر بدافزارها از مایکروسافت دیفندر در کنار آنتی ویروس‌های رایگانی همچون آویرا یا AVG استفاده کنید. در حالت ایده آل توصیه ما سرمایه‌گذاری روی یک آنتی ویروس مقرون به صرفه همچون نورتون ۳۶۰ یا بیت دیفندر است که حفاظت کامل امنیت مجازی را برای شما به ارمغان می‌آورند. مایکروسافت دیفندر تا به اینجا نیز پیشرفت‌های خوبی کرده است، اما برای مقابله با همه تهدیدات مجازی هنوز راه زیادی در پیش دارد.

نظر شما کاربران گجت نیوز در این مورد چیست؟ از کدام آنتی ویروس روی رایانه خود استفاده می کنید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی