شهرک‌های صنعتی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در لرستان هستند


شهرک‌های صنعتی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی در لرستان هستند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بخشی از مشکل اشتغال استان را می توان با توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی حل کرد چراکه این مناطق ظرفیت خوبی برای ایجاد فرصت‌های شغلی هستند.

به گزارش ایرنا اسد عبداللهی روز چهارشنبه در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور از شهرک های صنعتی الیگودرز افزود: برای مشکل اشتغال لرستان باید توجه ویژه‌ای به صنعت شود.

وی تاکید کرد: هر ساله تعدادی به واحدهای شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی در لرستان اضافه می شود اما این کافی نیست اما به هر حال محدودیت منابع مالی در این بخش وجود دارد.

عبداللهی یادآور شد: دولت بخشی از نیاز منابع مالی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را برطرف کرده است اما همه وظیفه داریم که زیرساخت های لازم را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری استان لرستان برداشته شود.

محمد خدابخشی اظهار داشت: زیرساخت هایی مانند آب، برق و گاز برای ورود سرمایه گذاران نیاز است بنابراین همه مسئولان باید تلاش کنیم، این امکانات در تمامی شهرهای استان فراهم شود چراکه تلاش برای رفع موانع جهت سرمایه‌گذاری در استان یکی از اولویت های ما است.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت های برق و گاز در شهرک های صنعتی الیگودرز و چمن سلطان گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود که تا ۲۰ سال آینده در بحث ساخت این شهرک ها مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود سوله هایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان در شهرک های صنعتی ایجاد شود تا در زمینه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

لرستان در مجموع ۱۸ شهرک صنعتی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحدهای صنعتی و ۳۰ درصد صنایع استان در آن وجود دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام شرایط فعالیت مدارس لرستان برای فردا چهارشنبه