40 پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا شد


   40 پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا شد

اردبیل-ایرنا- معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سه سال گذشته40 پروژه بازآفرینی شهری در این استان اجرا شده است.

شهرام باباخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه‌های اجرایی فعال بازآفرینی شهری در سال‌های گذشته در قالب توسعه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی و یا ارتقای توانمندی های اقتصادی و ظرفیت‌سازی در مقیاس شهری و محله‌ای به تعداد ۴۰ پروژه می باشد که از این تعداد ۱۹ پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای پروزه اقدام ملی جهت ساخت مسکن بیان کرد: ۳۵ هکتار زمین برای اجرای پروژه اقدام ملی تامین شده است و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۴ هزار و ۳۵۰ واحد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۵۲۲ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی احداث و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

باباخانی گفت:: بعد از اتمام مراحل ساخت و تحویل مسکن مهر در سال گذشته، امسال اهتمام جدی بر اجرای پروژه‌های مسکن اقدام ملی شده است تا با همراهی متقاضیان و پرداخت به موقع آنها ساخت این واحدها را در شهرها به سرانجام برسد.

وی گفت: در شهر اردبیل ۹ هزار نفر در مرحله اول برای مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کرده بودند که با پایش و بررسی متقاضیان دو هزار و ۶۰۰ نفر از آنها واجد شرایط مسکن اقدام ملی تشخیص داده شدند.


   40 پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا شد

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تشکیل پرونده و انجام مراحل اداری پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه از سوی این متقاضیان انجام شد تا با تأمین زمین ساخت واحدهای مسکونی در چهار نقطه شهر اردبیل انجام شود.
اجرای پروژه‌های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک ، افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقای شاخص های کیفی زندگی بر اساس برنامه ششم و تقلیل محلات هدف در پایان برنامه ششم از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می‌باشد.

۲۰ محله در اردبیل ، ۱۲ محله در مشگین شهر ، ۱۱ محله در پارس آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز