اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی


اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- کشف بیش از 650 کیلوگرم چای قاچاق و خداحافظی d; شکارچی باسابقه با شکار در سردشت و همچنین کشف 24 کیلوگرم تریاک شاهین دژ از جمله مهم ترین اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی است.

فرمانده انتظامی سردشت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز این شهرستان یک محموله چای خارجی قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ موسی بهاری افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل جاده‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو، ۶۵۰ کیلوگرم انواع چای خارچی قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهاری اضافه کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر نیز دستگیر شود که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی سردشت اضافه کرد: قاچاقچیان اقتصاد داخلی و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و پلیس با تمام توان خود با این افراد و اخلال‌گران اقتصادی برخورد می‌کند.

شکارچی سابقه دار سردشتی با شکار خداحافظی کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: یک شکارچی سابقه دار سردشتی برای همیشه با شکار خداحافظی و با محیط زیست آشتی کرد.

خالد بایزیدی افزود: این فرد با حضور در اداره حفاظت محیط زیست سردشت و تحویل ادوات شکار و یک قطعه کبک، تصمیم خویش را مبنی بر ترک هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان اعلام کرد.

وی بیان کرد: شکارچی نادم با اذعان به شکار غیرمجاز و زنده‌گیری بی رویه پرندگان در طول سالیان متمادی، عمل خود را خلاف موازین اخلاقی، انسانی و محیط زیستی دانست و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی، تصمیم خویش برای ترک شکار را اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت افزود: در طول سال گذشته چهار مورد در شهرستان سردشت اقدام به ترک شکار کرده و در همین راستا ۱۱ قطعه کبک به دامان طبیعت بازگردانده شده است.

بایزیدی اظهار داشت: اشاعه و اعتلای فرهنگ محیط زیستی باید در میان مردم نهادینه شده که این مهم از اهداف و برنامه‌های کاربردی در راستای حفاظت از محیط زیست کشور محسوب می‌شود.

بیش از ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر در شاهین‌دژ کشف شد

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ گفت: ۲۴ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان کشف و سه متهم نیز دستگیر شدند.

سرهنگ مجید عمران‌زاده افزود: در پی کسب گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در امر حمل مواد مخدر در یکی از محورهای مهاباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، یک دستگاه خودرو پژو پارس شناسایی و پس از هماهنگی با عوامل انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه متوقف شد.

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ با بیان اینکه در این رابطه بیش از ۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و ۲ متهم هم دستگیر شدند، اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ عمران زاده از همکاری و تعامل مردم با عوامل انتظامی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک و توزیع‌کنندگان مواد مخدر با شماره تلفن ۱۱۰ تماس و عوامل انتظامی را مطلع سازند تا نیروهای انتظامی بتوانند با ورود به موقع خود با سوداگران مرگ مقابله کنند.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

شهرستان شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت و ۲ کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا