قبایی‌زاده: رسیدن به یک‌ قدمی مدال جهانی نشان از پیشرفت بوکس دارد


تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون بوکس، گفت: وقتی در مسابقات جهانی جوانان و قبل...
تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون بوکس، گفت: وقتی در مسابقات جهانی جوانان و قبل از آن در جهانی بزرگسالان تا یک قدمی کسب مدال می‌رویم، نشان از پیشرفت و مسیر صحیح بوکسور کشورمان دارد.

«حمیدرضا قبایی‌زاده» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص عملکرد تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی لهستان، اظهار داشت: عملکرد بوکسورها از نظر کمیت و کیفیت خوب بود. با وجود اینکه بهترین‌های جهان در رده سنی جوانان در این رویداد حضور داشتند، نفرات ما مبارزات خوبی را در رینگ به نمایش گذاشتند.

وی افزود: حتی آنهایی که دور اول شکست خوردند، مبارزات جانانه‌ای ارائه کردند. شانس کسب ۲ مدال داشتیم که بدشانسی، تصمیمات داور و کم تجربه بودن نفرات‌مان مانع از این شد تا برای اولین مرتبه به مدال جهانی برسیم.

دبیر فدراسیون بوکس، اظهار داشت: اینکه در مسابقات جهانی جوانان و قبل از آن در جهانی بزرگسالان تا یک قدمی کسب مدال پیش می‌رویم، نشان از توان خوب کادر فنی و تلاش‌های موثر فدراسیون دارد.

وی در پاسخ به این سوال که بنظر می‌رسد هنوز مشکل اصلی بوکس ایران کمبود رویدادهای تدارکاتی بین المللی است، عنوان کرد: بله این مساله را قبول دارم و در سالیان اخیر تمامی قهرمانان و مربیان بزرگ ما، کمبود رویدادهای تدارکاتی را احساس کرده‌اند.

قبایی‌زاده گفت: می‌توانستیم سال‌ها قبل از سوی بزرگان بوکس کشورمان به مدال المپیک و جهانی برسیم، اما کمبود رویدادهای تدارکاتی بین‌المللی در نهایت تاثیر منفی خود را در مسابقات مهم نشان داد. بابک مقیمی، مرتضی سپهوند، احسان روزبهانی و چند بوکسور دیگر حقشان بود که سال‌ها قبل به مدال المپیک و جهان برسند.

وی گفت: با این حال اردوهای داخلی خوبی برای تیم جوانان برگزار کردیم و از عملکرد این تیم راضی هستیم. کادر فنی شبانه روز تلاش کرد و این مربیان در سال‌های اخیر توان خود را ثابت کرده‌اند.

دبیر فدراسیون بوکس، توضیح داد: یکی دیگر از مشکلات ما، برگزار نشدن مسابقات قهرمانی جوانان کشور در سال ۹۹ بود که دست مربیان را برای انتخاب نفرات بست. هرچند همین بوکسورهای اعزامی نیز بسیار خوب بودند اما برگزار نشدن مسابقات کشوری، اجازه نداد تا تمامی استعدادها دیده شوند.

وی گفت: باید به این مساله واقف باشیم وقتی در هر ۲ رده جوانان و بزرگسالان تا یک قدمی مدال پیش می‌رویم، نشان از این دارد که روند بوکس رو به پیشرفت است. هرچند کمبودهایی داریم اما برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود و با حمایت بزرگان این رشته و همدلی، حتما بوکس ایران به حقش می‌رسد.

قبایی‌زاده سپس در خصوص شرایط تیم ملی بزرگسالان نیز، گفت: این تیم تمریناتش را به صورت منظم پیگیری می‌کند و اواسط اردیبهشت راهی تاشکند خواهد شد تا اردویی ۱۰ روزه را با تیم ملی ازبکستان برگزار کند که قطعا یکی از بهترین اردوهای سال‌های اخیر است.

وی افزود: سپس تیم راهی هند می‌شود که قطعا با هدایت کادر فنی توانمند خود به نتایج خوبی می‌رسد. در نهایت هدف همه جامعه بوکس، عملکرد خوب در المپیک توکیو است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته