افزایش درآمد‌های مالیاتی چین در مقایسه با سال گذشته


افزایش درآمد‌های مالیاتی چین در مقایسه با سال گذشته

انتشار داده‌های رسمی در چین نشان می‌دهد درآمد‌های مالیاتی این کشور در سه ماهه اول 2021 نسبت به سال گذشته 24.2 درصد رشد داشته است.

افزایش درآمد‌های مالیاتی چین در مقایسه با سال گذشتهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شینهوا؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دارایی چین، درآمد مالیاتی این کشور در فاصله ماه‌های ‏‏ژانویه ‏تا ‏مارس (سه ‏ماهه نخست) ‏امسال‏، به ۵.۷۱۰ میلیارد یوان معادل (حدود ۸۷۸.۰۷ میلیارد دلار) رسیده است.

این رقم نشان دهنده افزایش ۶.۴ درصدی نسبت به کل سال ۲۰۱۹ است.

در این دوره، درآمد‌های مالیاتی به ۴.۸۷۰ میلیارد یوان رسیده است که نسبت به سال گذشته ۲۴.۸ درصد افزایش داشته است.

درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، بزرگترین منبع درآمدی در بودجه چین نیز در این بازه زمانی، نسبت به سال گذشته ۲۳.۹ درصد رشد داشته است.

داده‌های آماری رسمی نشان می‌دهد که دولت مرکزی و دولت‌های محلی در سه ماهه اول به ترتیب ۲.۶۹۰ میلیارد یوان و ۳.۰۲۰ میلیارد یوان درآمد مالیاتی جمع کرده اند که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه همچنین نشان می‌دهد که هزینه‌های مالیاتی چین با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵.۸۷۰ میلیارد یوان رسیده است.

طبق اعلام وزارت دارایی چین، هزینه‌های بودجه در بخش‌هایی مانند علم و فناوری، آموزش و پرورش و پرداخت سود بدهی بسیار افزایش یافته است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان