90 درصد مشارکتهای مردمی به مووسسات بهزیستی زنجان واگذار شد


90 درصد مشارکتهای مردمی به مووسسات بهزیستی زنجان واگذار شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون حدود 400 موسسه تحت نظارت بهزیستی زنجان فعالیت می‌کنند و امسال به علت شیوع کرونا، 90 درصد مشارکت‌های مردمی جذب شده در ماه مبارک رمضان به این موسسات واگذار شده است.

محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طی ماه رمضان سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان از سوی خیرین و نیکوکاران جمع آوری شد، افزود: نهادهای مردمی و خیریه‌ها بیشترین تماس و ارتباط را با اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارند و مورد اعتماد مردم هستند.

وی اظهار داشت: توسعه فعالیتهای جلب مشارکتهای مردمی (نقدی، غیرنقدی و خدماتی) نظارت بر مصرف آن، فرهنگ سازی امر خیر با تکیه بر مشارکت های مردمی و مسوولیت پذیری اجتماعی یکی از شاخص های اختصاصی مهم بهزیستی است.

به گفته این مسوول، جذب حداکثری مشارکت های مردمی در راستای بهبود و ارتقای سطح زندگی مددجویان با بهره مندی از ظرفیت های مشارکتی موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی از اهداف پویش همدلی است.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان زنجان همه ساله در ماه مبارک رمضان طرحی با عنوان ضیافت مهربانی اجرا می‌کرد و در راستای آن از مسوولان و خیرین استانی دعوت و به منزل مددجویان بهزیستی مراجعه می‌کردند و با بررسی مشکلات آنان در راستای حل مشکلات موجود اقدام می‌کردند اما از سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط حضور امکان پذیر نیست و بیشتر اقدامات غیرحضوری و به صورت کمک‌های معیشتی و نقدی اجرا می‌شود.

این مسوول ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری بسیاری از مراسم‌ هم وجود ندارد و بر این اساس مردم و خیرین استان می‌توانند هزینه مراسمی مانند ترحیم، افطاری و ... خود را در اختیار بهزیستی قرار دهند تا این هزینه‌ها برای حل و رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افرادی که تمایل به مشارکت غیرنقدی دارند می‌توانند به دفاتر مشارکت‌های مردمی ادارات بهزیستی مراجعه و کمک‌های نقدی خود را نیز به حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ (مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان) نزد بانک توسعه تعاون و یا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۰۶ واریز کنند.

مدیرکل بهزیستی استات زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار بسته غذایی به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در بین جامعه هدف توزیع شد که امید است خیران امسال نیز چون سالهای گذشته به نیت خود که اطعام و اکرام است عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عشق دوست