امدادگران هلال احمر چوپان مصدوم در کوه پریشان قروه را نجات دادند


امدادگران هلال احمر چوپان مصدوم در کوه پریشان قروه را نجات دادند

سنندج- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر کردستان گفت: یک چوپان که در کوه پریشان قروه به دلیل سقوط از بلندی مصدوم شده بود توسط عوامل امدادی پایگاه گنجی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

پیام جلالی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در پی اطلاع واصله از اهالی محل مبنی بر سقوط یک نفر از کوه و تماس با مرکز Eoc(مرکز عملیات اضطراری)، ۶ نفر از عوامل امدادی پایگاه با خودرو نجات، آمبولانس و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه محل حادثه سخت‌گذر بود و امدادگران پس از یک ساعت پیاده روی به نقطه موردنظر رسیدند، افزود: مصدوم، مرد چوپانی بود که به دلیل سقوط از بلندی در کوه پریشان از ناحیه پشت و شانه چپ دچار آسیب شده بود که بعد از انجام اقدامات اولیه با آمبولانس هلال‌احمر به روستای نعمت آباد انتقال و جهت مداوا و انتقال به بیمارستان به نیروهای ۱۱۵ تحویل داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد شهروندان لازم است نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع به موقع مردم و انجام اقدامات لازم توسط نجاتگران هلال احمر هم اکنون حال عمومی مصدوم خوب بوده و جای نگرانی نیست.

جلالی یادآور شد: شهروندان در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس گرفته تا در صورت نیاز عوامل امدادی در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و اقدامات لازم را برای نجات مصدومان انجام دهند.

ارتفاعات پریشان در جنوب شرقی قروه از چهار قله صخره ای تشکیل شده که بلندترین آن قله پریشان است که سه هزار و 100 متر ارتفاع دارد.

۲۳ پایگاه امداد و نجات در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین