عملیات اجرایی 22 کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شد


عملیات اجرایی 22 کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی در ٢٢ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز شده تا روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

سید محسن حمزه‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و بهسازی راه اصلی نقده - پیرانشهر - تمرچین در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر نیز به طول ٢ کیلومتر و ۴٠٠ متر که موجب رفع معضلات ترافیکی و روانسازی تردد درون و برون شهری می‌شود، در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر بخشی از بزرگراه نقده‌ - پیرانشهر - تمرچین است که شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیر پایانه مرزی تمرچین با اتمام این طرح ارتقا می‌یابد.

حمزه‌لو ادامه داد: اجرای پروژه احداث بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین برای توسعه مبادلات مرزی در پایانه مرزی تمرچین حیاتی است.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا پروژه تعریض و بهسازی محور پیرانشهر به سردشت در دست اجراست.

مرز رسمی زمینی "تمرچین" در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و "چومان" در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهاباد میزبان نخستین جشنواره دف‌نوازی ‌غرب کشور