مصرف گاز در آذربایجان‌غربی 18 درصد افزایش یافت


مصرف گاز در آذربایجان‌غربی 18 درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: مصرف گاز در استان طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 18 درصدی داشته است.

علیرضا شیخی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی نیمه نخست سال‌جاری در مجموع ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب گاز در استان به مصرف رسیده، اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

وی بیشترین میزان مصرف گاز در بهار امسال را مربوط به نیروگاه‌ها و سپس بخش خانگی و تجاری دانست و افزود: ۴۵ درصد از کل مصرف گاز نیمه اول سال را نیروگاه‌ها استفاده کردند و ۲۷ درصد آن نیز مربوط به بخش خانگی و تجاری بود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، بخش صنایع ۱۷ درصد و جایگاه‌های سی ان جی نیز ۱۰ درصد مصرف شش ماه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

شیخی با اعلام اینکه سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۴۴۴ هزار مترمکعب گاز در استان به مصرف رسید، افزود: از این میزان ۵۶ درصد را بخش خانگی و تجاری و ۲۲ درصد در بخش نیروگاه‌ها مصرف شده بود.

آذربایجان‌غربی جزء استان‌های کوهستانی و سردسیر کشور محسوب می‌شود.

این استان تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس سحر قریشی با دختر معلول آمریکایی ! / زیبایی مادر ایرانی و دختر آمریکایی اش !