چهار هزار 600 کارگر خراسان شمالی بیمه بیکاری کرونایی دریافت کردند


چهار هزار 600 کارگر خراسان شمالی بیمه بیکاری کرونایی دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: براساس آمار رسمی چهار هزار و 603 کارگر واحدهای تولیدی ، صنعتی و صنفی بیمه بیکاری کرونایی دریافت کردند.

حسن نوری روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور میانگین به هر یک از این کارگران به طور میانگین ۱۱ تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مستمری بیمه بیکاری کرونایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت کردند.
وی اضافه کرد : اکثر این کارگران به طور میانگین بین ۲ تا سه ماه براساس دستورالعمل های ابلاغی این حداقل مستمری را در طول دوران بیکاری کرونایی در قالب کمک های معیشتی دریافت کردند و تعدادی نیز همچنان این مقرری را دریافت می کنند.
دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان شمالی اظهارداشت : هم اکنون بیش از ۷۶ درصد این کارگران نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر با شیوه نامه های بهداشتی تدوینی از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا به محل اصلی کارشان برگشتند.
نوری خاطرنشان کرد : با آغاز همه گیری ویروس کرونا ۱۵۴ بنگاه تولیدی و اکثر واحدهای صنفی و صنایع حداقل به مدت ۶۰ روز به تعطیلی رفتند و تا تدوین شیوه نامه بهداشتی برگشت کار به این واحدها خسارت مالی زیادی وارد شد.
وی پرداخت تسهیلات کرونایی به بنگاههای اقتصادی را یکی از مهمترین برنامه های دولت برای حمایت از این واحدهای آسیب دیده اعلام کرد و اظهارداشت : در مجموع به هشت هزار واحد آسیب دیده حدود ۷۷۰ میلیارد یال تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی سهمیه ابلاغی تسهیلات کرونایی به استان را حدود ۹۷۷ میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون حدود ۸۰ درصد از این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

به گفته وی حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی ، صنعتی و صنفی در استان خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت کرونایی به بانک ها معرفی شدند که پرونده حدود دو هزار واحد مورد تایید قرار نگرفت.
در استان خراسان شمالی حدود ۱۲۰ هزار کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)