یادی از الماس بسیار کمیاب ب‌ام‌و 3.0 CSL بت موبیل


یادی از الماس بسیار کمیاب ب‌ام‌و 3.0 CSL بت موبیل

ب‌ام‌و 3.0 CSL به منظور پاس کردن قوانین مربوط به تولید خودروهای مسابقه‌ای قهرمانی تورینگ اروپا متولد شد و اولین خودروی باواریایی ها با نوارهای مشهور M بود. این خودرو قطعاً یک پدیده محسوب شده و تنها به تعداد 1265 دستگاه تولید شده است. یکی از مدل‌های باقی مانده که البته کاملاً وضعیت اصلی خود … The post یادی از الماس بسیار کمیاب ب‌ام‌و 3.0 CSL بت...

ب‌ام‌و ۳.۰ CSL به منظور پاس کردن قوانین مربوط به تولید خودروهای مسابقه‌ای قهرمانی تورینگ اروپا متولد شد و اولین خودروی باواریایی ها با نوارهای مشهور M بود. این خودرو قطعاً یک پدیده محسوب شده و تنها به تعداد ۱۲۶۵ دستگاه تولید شده است. یکی از مدل‌های باقی مانده که البته کاملاً وضعیت اصلی خود را حفظ نکرده در موزه کلاسیک گروه ب‌ام‌و حضور دارد.

یادی از الماس بسیار کمیاب ب‌ام‌و 3.0 CSL بت موبیل

بخش خودروی کلاسیک ب‌ام‌و در کانال یوتیوب خود ویدئوهای جذابی منتشر می‌کند که قبلاً یکی از آن‌ها یعنی X5 لمانز کانسپت با پیشرانه ۱۲ سیلندر را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. این بار دو نفر از کارمندان این موزه درباره ۳.۰ CSL بسیار شیک و جذاب صحبت کرده و برخی از عناصر طراحی آن را که طراحی ب‌ام‌و در نیم‌قرن آینده را تعریف کرده می‌شمارند.

یادی از الماس بسیار کمیاب ب‌ام‌و 3.0 CSL بت موبیل

شما احتمالاً می‌دانید که برخی افراد از این خودرو با نام بت موبیل نام می‌برند و دلیل آن نیز پکیج آئرودینامیکی بسیار گیرایی است که ابهت دو چندانی به خودرو داده است. البته برخی از قطعات یاد شده در بعضی کشورها اجازه نصب و استفاده را نداشته‌اند. برای مثال بال عقب در آلمان غیرقانونی بوده و به همین خاطر است که خودروهای حمل شده دارای بال در صندوق‌عقب بوده و مالک خود اقدام به نصب آن در بازارهای دیگر می‌کرده است.

یادی از الماس بسیار کمیاب ب‌ام‌و 3.0 CSL بت موبیل

اگر امیدوار هستید که زیر کاپوت را هم ببینید خبرهای خوبی برای شما نداریم. خودروی حاضر در این تصویر در واقع نمونه‌ای کپی شده بوده و پیشرانه آن‌ها کاملاً بازسازی شده است. ب‌ام‌و می‌خواهد از این مدل کپی برای مسابقات در فصل آینده استفاده کرده و موفقیت مدل اصلی آن زمان‌ها را در مسابقات قهرمانی تورینگ تکرار نماید.

طرفداران ب‌ام‌و احتمالاً می‌دانند که ۳.۰ CSL از پیشرانه‌های مختلفی استفاده کرده است. این خودرو در ابتدا از پیشرانه مشابه ۳.۰ CS استفاده می‌کرد اما در سال ۱۹۷۲ شاهد افزایش اندک حجم پیشرانه بودیم که باعث شد این خودرو بتواند در کلاس بالای سه لیتر مسابقات نیز شرکت کند. پیشرانه در سال ۱۹۷۳ بازهم حجیم‌تر شد و حجم آن به حدود ۳.۲ لیتر رسید.

[دانلود ویدئو]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمایشگاه خودروی ژنو برای همیشه تعطیل شد