کاهش 83درصدی بارش‌های فروردین در کردستان


کاهش 83درصدی بارش‌های فروردین در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به وضعیت کاهش بارندگی در استان کردستان گفت: وضعیت کاهش بارندگی فصل بهار استان طی 52 سال گذشته بی سابقه بوده و در فروردین ماه سال جاری حدود 83 درصد نسبت به میانگین نیم قرن گذشته کاهش بارندگی داشته ایم.

آرش آریانژاد در نشست با امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آب اظهار کرد: خوشبختانه وزارت نیرو در حیطه وظایف خود به بحث فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، توجه ویژه نموده و اجرای موفق طرح‌های تعادل بخشی، خصوصاً طرح داناب خود گویای این واقعیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به جایگاه علمای دینی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم این استان همیشه نسبت به مسائل اعتقادی و باورهای دینی نگاه ویژه‌ای داشته اند و آموزه های دینی ما نیز بر اعتدال و میانه روی تاکید فراوان دارد، لذا اهمیت حفاظت از منابع آب و درست مصرف کردن، را میتوان از طریق روحانیون، بسط و گسترش داد؛ چرا که امروزه یکی از پل‌های ارتباطی مابین مردم و مسئولین، علمای دینی هستند و یقیناً استفاده از این ظرفیت می تواند تاثیر چشمگیری در حوزه مدیریت و حفاظت از منابع آب، داشته باشد.

وی به وضعیت کاهش بارندگی اشاره کرد و گفت: وضعیت کاهش بارندگی فصل بهار استان طی 52 سال گذشته بی سابقه بوده و در فروردین ماه سال جاری حدود 83 درصد نسبت به میانگین نیم قرن گذشته کاهش بارندگی داشته ایم.

در ادامه این نشست حاج ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم معزز استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، از تلاش و کوشش وزارت نیرو و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان قدردانی کرد و با بر شمردن مزایای سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها افزود: همه مدیران به ویژه مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای استان همیشه خلعت خدمت به خلق را به تن داشته و با رفع تمامی موانع و چالشها نسبت به وضعیت منابع آب استان احساس تعهد و مسئولیت داشته اند که این شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به آیات، روایات و احادیث مختلف در خصوص اهمیت جایگاه عنصر حیاتی آب، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات متعدد به جایگاه آب اشاره کرده و هر جا که آبادانی و زندگی جریان دارد قطعا این آبادانی و حیات از آب است.

امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مردم معزز استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، استفاده از ظرفیت مبلغین و مبلغات در جهت ترویج فرهنگ شیوه های صحیح صرفه جویی و مدیریت مصرف آب را اقدامی شایسته دانست و افزود: روحانیون و مبلغین همیشه در شرایط بحرانی کنار مردم و مسئولین بوده اند و امروز مدیران باید بیش از پیش از این توان استفاده نمایند.

حاج ماموستا رستمی، دغدغه مدیران شرکت آب منطقه ای استان را در بحث مدیریت مصرف آب ارزشمند دانست و عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام در شیوه های مدیریت؛ آینده نگری را از اهم موضوعات دانسته و فرمودند: “التدبیر فی الاموری نصف المعیشتی” و این همان بصیرت است که امروزه مدیران باید توجه ویژه به آن داشته باشند چرا که آینده بشریت به تصمیمات مدیران وابسته است.

وی در ادامه افزود: زیاده روی و اسراف در هر امری خصوصا در استفاده از نعمات الهی، ناپسند است و حضرت حق تعالی نیز در قرآن کریم بدان اشاره فرموده که : “کلوا و اشربوا و لاتسرفوا” و آحاد جامعه خصوصا کشاورزان باید نسبت به صرفه جویی در مصرف آب رفتاری ویژه داشته باشند.

نماینده مردم معزز استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: مساله آب یک مساله فرابخشی است و کلیه دستگاه، سازمان‌های دولتی، خصوصی و آحاد جامعه باید نسبت به بحران آب احساس مسئولیت نمایند و برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت از علوم و تکنولوژی روز دنیا استفاده نمایند.

در خاتمه این نشست امام جمعه شهرستان سنندج توجه ویژه شرکت آب منطقه ای به مساله فرهنگ سازی در بخش آب را ارزشمند دانست و عنوان کرد: اینکه در این شرکت احدی از کارکنان بعنوان مشاور فرهنگی انتخاب گردیده و توجه و تمرکز خاص به مباحث فرهنگی در حوزه آب پر رنگ شده، قابل تقدیر است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیفته