صلاحیت 87 درصد ثبت نام کنندگان شوراهای شهرها در قزوین تایید شد


صلاحیت 87 درصد ثبت نام کنندگان شوراهای شهرها در قزوین تایید شد

قزوین-ایرنا- مدیر کل دفتر انتخابات و تقسیمات سیاسی استانداری قزوین گفت: 964 داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در استان ثبت نام کرده بودند که صلاحیت 87 درصد آنها در هیات‌های اجرایی انتخابات تایید شد.

اسدالله حمزه‌ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در استان، افزود: از ۹۶۴ نفر تعداد داوطلبان قطعی شوراهای اسلامی شهرها در استان، صلاحیت ۱۳۱ نفر در هیات های اجرایی استان و ۷۵ نفر در هیات نظارت شهرستان ها رد شده است.

وی افزود: هیات نظارت استان اجازه دارد بررسی لازم را در این زمینه انجام داده و نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها را ۲۱ اردیبهشت ماه به دفتر امور سیاسی استانداری اعلام کند تا این دفتر، نتایج را ۲۲ اردیبهشت ماه به فرمانداری ها اعلام نماید.

حمزه‌ای گفت: نتایج اعلام شده در این تاریخ قطعی است و دیگر اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

این مسوول درخصوص تعداد داوطلبان انصرافی، گفت: تاکنون ۲۱ ثبت نام کننده، انصراف خود را از حضور در عرصه انتخابات اعلام کرده اند.

وی با اشاره به داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهرهای استان، گفت: ۱۳ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی و ۹ درصد در هیات های نظارت رد صلاحیت و به عبارت دیگر، ۸۷ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی و ۹۱ درصد در هیات های نظارت استان تایید صلاحیت شده اند.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین ۹۶۴ داوطلب در ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری