معاون توزیع برق: خانوارهای عشایرکرمان از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند


معاون توزیع برق: خانوارهای عشایرکرمان از برق خورشیدی بهره‌مند می‌شوند

کرمان - ایرنا - معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: با کارهای مطالعاتی اولیه انجام شده، بیش از یکصد خانوار از عشایر کوچ رو این استان در سال جاری با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار خواهند شد.

رسول عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا پنل‌های خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر شمال استان قرار خواهد گرفت تا در مواقع نیاز بتوانند از این انرژی پاک استفاده کنند.

وی با اشاره به برق رسانی به تمام روستاهای فاقد شبکه بالای ۱۰ خانوار در شمال استان کرمان اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق ۲۳۰ روستا در شمال استان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در دستور کار داریم.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: کاهش تلفات انرژی الکتریکی، بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، رفع افت ولتاژ و افزایش رضایت مندی مشترکان از مهمترین اهداف اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری تعداد هشت روستای زیر ۱۰ خانوار در شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان نیز برق دار خواهند شد.

عبدالهی بیان کرد: اجرای طرح تبدیل بیش از ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار در شهر رفسنجان در سال جدید با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان انجام می شود که در فاز نخست ۲۰۰ کیلومتر این شبکه در دست احداث است.

وی تاکید کرد: همچنین با هدف رفع افت ولتاژ، جلوگیری از سرقت سیم های شبکه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، طرح حفاظت کلیدهای فشار متوسط و پروژه های سیم به کابل در اولویت برنامه های معاونت مهندسی شرکت توزیع برق شمال کرمان است.

شرکت توزیع برق شمال استان کرمان وظیفه تامین و توزیع برق پایدار برای بیش از ۵۶۰ هزار مشترک در هفت شهرستان شمال استان را بعهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شیر با انواع طرح های متفاوت و جالب