35 صیاد غیرمجاز در کیش دستگیر شدند


35 صیاد غیرمجاز در کیش دستگیر شدند

کیش - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش اظهار داشت: دریابانان این فرماندهی در سال جاری موفق به دستگیری 35 صیاد غیرمجاز شدند.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صیادان غیر مجاز در داخل ۱۲ فروند شناور صیادی و ۲ شناور گوفه کش فعالیت داشتند که دریابانان حین گشت های دریایی موفق به دستگیری آنان شدند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز ۱۰۵ صیاد غیرمجاز که در ۸۹ شناورها صیادی غیرمجاز و ۶ شناور گوفه کش فعالیت داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه صیادان غیر مجاز عمدتا از بنادر همجوار هستند افزود: شناورهای گوفه کش از تخریب کننده‌های محیط زیست و موجودات دریایی است که امسال برخورد با صیادان غیر مجاز گوفه کش و صید کرال با تشدید گشت‌های منظم پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: تامین امنیت صیادان در نوار ساحلی با حضور مستمر واحدهای گشت دریابانی، حمایت از صیادان قانونمند و برخورد جدی با افراد متخلف با حمایت دستگاه قضایی از دیگر موارد در حال پیگیری این فرماندهی در سال جاری است.

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش گفت: صیادان و بومیان جزیره کیش افرادی مسولیت پذیر، قانون‌مدار و همراه همیشگی مرزبانان هستند و در سال جاری نیز این همراهی و همسویی را از آنان انتظار داریم.

وی همچنین به صیادان بنادر اطراف توصیه کرد: نسبت به ضوابط پایبند بوده و از ورود غیرمجاز به آب های سرزمینی کیش و صید غیر مجاز خودداری کنند.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: عدم ثبت اطلاعات شناورها در سامانه جامع سازمان بنادر دریانوردی از جمله چالش های صیادی در این جزیره بوده که این اقدام نیاز به حمایت دستگاه های متولی خصوصا شیلات و سازمان منطقه آزاد جهت رفع محدودیت ها برای ثبت اطلاعات آنان است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها