مراسم روز قدس در قشم برگزار نمی‌شود


مراسم روز قدس در قشم برگزار نمی‌شود

قشم-ایرنا- رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان، و برای جلوگیری از شیوع این ویروس، امسال مراسم روز قدس به صورت حضوری برگزار نمی‌‎شود.

حجت الاسلام احمد غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر قشم، برنامه های روز جهانی قدس متفاوت‌تر از سال های قبل به صورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی قشم مانند سایر استان‌ها و شهرهای کشور اقدام به راه اندازی شبکه‌های مجازی در اپلیکیشن‌های مختلف کرده است تا برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و عقیدتی از این طریق به سمع و نظر مردم روزه‌دار قشم برسد.

غلامی مهمترین برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در روز جهانی قدس امسال را بهره مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های وسیع رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها بیان و اضافه کرد: اصل اساسی در این رابطه نحوه و نوع اطلاع رسانی برنامه‌های این روز است که باید رسانه‌های گروهی همدوش با تبلیغات اسلامی در این راستا بکوشند.

وی تبلیغات محیطی، استفاده حداکثری از ظرفیت دهیاری‌ها و کانال‌های اجتماعی در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف شهر، داستان نویسی و هنری برای دانش‌آموزان در شبکه شاد، پخش مستندهای گوناگون از مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم اسرائیل از صدا و سیما، مسابقه عکس مجازی با عنوان «ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیسم است»، تولید محتوای دانشگاهی در فضای مجازی و اجرای نمایش‌های رزمی و ورزشی را از برنامه‌های روز جهانی قدس در کشور برشمرد.

آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام خمینی(ره) روز جهانی قدس نامگذاری شده و فرصتی است تا مسلمانان سراسر عالم انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه با محدودیت‌هایی همراه شده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | گوشه‌ای از بهشت مخفی شده در ایران؛ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش