منطقه آزادشدن قصرشیرین و تثبیت کرونا رویدادهای مهم هفته گذشته کرمانشاه


منطقه آزادشدن قصرشیرین و تثبیت کرونا رویدادهای مهم هفته گذشته کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (11 تا 17 اردیبهشت) رویدادهای خبری زیادی پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری و تثبیت وضعیت شیوع کرونا در استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته انهدام سه باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات طی ۱۵ روز اخیر در استان بود که فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه آن را اعلام کرد.

سردار یحیی الهی گفت: با انهدام این باندها ۱۶۵ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری، حدود ۶هزار و ۷۰۰ عدد فشنگ جنگی، ۱۵۴ تیغه خشاب و سه دستگاه بی‌سیم دستی کشف شده ‌است.

وی عنوان کرد: این باندها در پنج عملیات در ۲ منطقه ثلاث باباجانی و پاوه منهدم شدند و هشت نفر از اعضای اصلی آنها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و یک دستگاه خودرو متعلق به آنان هم توقیف شد.

معلمان نمونه استان کرمانشاه تجلیل شدند

آیین تجلیل از معلمان نمونه استان کرمانشاه که جزو سرآمدان کشوری نیز شناخته شده‌اند عصر شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در سرسرای شهدای دولت در استانداری برگزار شد.

۹ تن از معلمان نمونه استان پس از برگزاری آیین هفته گرامیداشت معلم ‌که با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

لیلا نعمتی، سعیده هدایت، ناهید ایوانی، رقیه نعمتی، سهیلا چناری، شهاب بخشی، فرشاد عباسی، امیر شکرانه و جهانگیر مرادی معلمان سرآمد کشوری از استان کرمانشاه بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

پلیس دختر هشت ساله هرسینی را پس از ۲ساعت گروگانگیری نجات داد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آزادی دختربچه هشت ساله اهل شهرستان هرسین تنها حدود ۲ ساعت پس از آن که گروگان گرفته شده بود، با تلاش نیروهای پلیس خبر داد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: حادثه گروگانگیری هرسین بعدازظهر ۱۳ اردیبهشت و به دنبال اختلافات مالی میان ۲ خانواده رخ داد که ماموران پلیس به سرعت وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی هرسین پس از دریافت اطلاعات لازم اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده خود را برای ردیابی افراد آدم ربا آغاز و دریافتند آنها دختر بچه هشت ساله را به شهر کرمانشاه منتقل کرده‌اند.

سردار جاویدان تصریح کرد: ماموران در گام بعدی موفق به شناسایی محل نگهداری دختربچه ربوده شده شدند و به سرعت نسبت به آزادسازی وی اقدام کردند هرچند افراد آدم ربا که متوجه عملیات گسترده پلیس برای نجات جان دختربچه شده بودند پیش از رسیدن پلیس محل اختفای گروگان خود را ترک و متواری شده بودند.

رییس اسبق دانشگاه رازی کرمانشاه براثر ابتلا به کرونا درگذشت

دکتر «عزت‌الله فرشادفر» رییس اسبق دانشگاه رازی و عضو کمیسیون دایمی هیات امنای دانشگاه‌های رازی و صنعتی کرمانشاه دوشنبه شب در سن ۶۴ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم فرشادفر مدتی قبل به دلیل بیماری قبلی در بیمارستان بستری شد و سپس به کرونا مبتلا شد و سرانجام دوشنبه شب ۱۳ اردیبهشت دار فانی را وداع گفت.

دکتر «عزت‌اله فرشادفر» استاد تمام گروه آموزشی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی و عضو هیأت أمنای دانشگاه‌های رازی و صنعتی کرمانشاه، سال‌های متمادی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود را در راه تعالی و توسعه علمی و تحقیقاتی مجموعه دانشگاه رازی صرف نمود. وی همچنین از سال ۱۳۸۲ لغایت ۱۳۸۶ ریاست دانشگاه رازی را عهده‌دار بود و منشأ خدمات نیکو و ماندگار بسیار گردید.

استاد نمونه کشوری در دهه ۸۰، تالیف کتب و مقالات متعدد و تربیت صدها دانش‌آموخته، گوشه‌ای از افتخارات شادروان دکتر عزت‌اله فرشادفر است.

نخستین رئیس صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بعد از انقلاب، مدیر مسوول هفته نامه مرصاد، استاد تمام دانشگاه رازی، رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه و بیش از ۲۰ تالیف دانشگاهی از جمله سوابق مرحوم دکتر فرشادفر است.

«علی دلفانی» کشتی‌گیر ملی‌پوش کرمانشاهی درگذشت

«علی دلفانی» کشتی‌گیر فرنگی و ملی‌پوش تیم ملی ناشنوایان کشور که چند روز پیش در بیمارستان طالقانی کرمانشاه تحت عمل جراحی قرار گرفت سه‌شنبه شب و در شب شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) دار فانی را وداع گفت.

این کشتی گیر ۲۱ ساله که خود را برای رقابت های جهانی ترکیه آماده می‌کرد حدود ۱۰ روز پیش در یک باشگاه خصوصی در شهرستان صحنه حین تمرین دچار ضایعه نخاعی از ناحیه گردن شد.

دلفانی بعد از آسیب‌های وارده به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما سه‌شنبه شب ۱۴ اردیبهشت دعوت حق را لبیک گفت.

معاون استاندار: عید فطر به کرمانشاه سفر نکنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با شکننده خواندن وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان تاکید کرد: کرمانشاه در ایام تعطیلات عید فطر پذیرای هیچ مسافری نخواهد بود و از هموطنان تقاضا داریم که به این استان سفر نکنند.

«حسین خوش اقبال» در نشست ستاد کرونا استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترددی با دقت در کرمانشاه اجرا می ‌شود، افزود: از مسافرانی که قصد سفر به کرمانشاه را دارند تقاضا داریم که به دلیل شرایط بد استان به واسطه شیوع کرونا، از سفر به این استان صرف نظر کنند.

وی اظهار داشت: همچنین از همشهریان کرمانشاهی که در دیگر استان ها نیز سکونت دارند تقاضا داریم که به دلیل حفظ سلامت اقوام خود و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در ایام عید سعید فطر به استان باز نگردند.

۲خبر خوش استاندار برای مردم کرمانشاه

تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و افزایش دوره امهال اصل تسهیلات دریافتی زلزله زدگان استان کرمانشاه ۲ خبر خوشی بود که عصر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه به مردم استان اعلام کرد.

وی افزود: خوشبختانه بعد از پیگیری های مستمر و مکرر چهار سال اخیر از سوی مسوولان استان، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری تبدیل شد.

بازوند اظهار داشت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از بحث و تبادل نظرکارشناسی اعضای مجمع و بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی مجمع و اخذ نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه، ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید.

استاندار کرمانشاه همچنین خبر خوش دوم را تصویب امهال وام زلزله زدگان اعلام کرد و گفت: امهال وام زلزله زدگان در جلسه امروز دولت تصویب شد و خوشبختانه نگرانی هایی مردم در مناطق زلزله زده مرتفع شد.

در جلسه امروز هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری افزایش دوره امهال اصل تسهیلات اخذ شده قبل از زلزله ۲۱ آبان ۱۳۹۶ خسارت دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه به مبلغ ۲۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال، با بار مالی تا سقف ۴۰۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال، از مدت ۲ سال به سه سال مورد موافقت قرار گرفت.

این تصمیم با توجه به مشکلات اقتصادی حادث شده از بیماری کرونا و آثار ناشی از تورم در معیشت مردم و ناتوانی در بازپرداخت اقساط، اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه معرفی شد

«محمود رضا شهلایی» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه به مدت ۲ سال منصوب و از خدمات «بهرام درویشی» در مدت ۳۰ ماه فعالیت تقدیر شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر نیرو به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

افراد ۸۰ سال به بالا برای تزریق واکسن کرونا در کرمانشاه فراخوانده شدند

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: افراد ۸۰ ساله به بالا یعنی متولدین هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل از امروز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت تا دوشنبه هفته آینده فرصت دارند تا به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا واکسن برای آنان تزریق شود.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: تاکنون از طریق تماس تلفنی، افراد ۸۰ ساله به بالا برای دریافت واکسن کرونا به مراکز منتخب تزریق واکسن فراخوانده شده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم پاسخگویی برخی تلفن ها و یا اشتباه بودن شماره ها، متاسفانه ارتباط با تعدادی از این عزیزان تاکنون مقدور نبوده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه به مراکز منتخب تزریق واکسیناسیون در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مراکز شامل مراکز بهداشتی، درمانی گلستان، حافظیه، دولت آباد، سینا، رشیدی، شهید مطهری، سجادیه، دلگشا، حاج منصوبی، فرهنگیان فاز ۲، ظفر، نیکروش، وحدت، پردیس و شهید سوری است.

مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: براساس مصوبات هیات دولت، شورای عالی کار و همچنین اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون متناسب‌سازی حقوق سازمان تامین اجتماعی، مستمری تمام بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی افزایش یافته‌ و در فیش حقوقی این ماه قابل رویت است.

«ایمان بیوس» افزود: دریافت‌کنندگان حداقل بگیر ۳۹درصد و سایر سطوح ۲۶ درصد به ‌علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان بر مبنای دریافتی اسفند ۹۹ به مستمری همه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین‌ اجتماعی اضافه شده است.

رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه اعلام شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس این گزارش، شهرستان‌های هرسین سنقر و کلیایی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز و شهرستان های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و جوانرود هم از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

یک هزار و ۷۴۵ نفر در کرمانشاه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت ۹ نفر دیگر در این استان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹، گفت: در مجموع جانباختگان این استان تاکنون به یک هزار و ۷۴۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» افزود: ۶ نفر از این افراد در مراکز درمانی کرمانشاه و سه نفر هم در شهرستان اسلام آبادغرب جان باختند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۸۸ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل از آن، ۴۱ نفر افزایش دارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: هم‌اکنون ۷۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۴ نفر کاهش داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ نفر در مراکز درمان استان بستری و ۱۴۲ بیمار کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...