یک طرح ورزشی در بروجرد به بهره‌برداری رسید


یک طرح ورزشی در بروجرد به بهره‌برداری رسید

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پروش بروجرد گفت: اولین سالن تربیت بدنی دانش آموزان دختر بروجرد ویژه درس تربیت بدنی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمد مهرافزون روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این طرح درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درس تربیت بدنی یکی از دروس بسیار مهم است که نقش کلیدی و اساسی در سلامت و تندرستی دانش آموزان دارد.

وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین به ساحت تربیت زیستی و بدنی تاکید شده و به خصوص در این شرایط کرونایی که دانش آموزان تحرک کمتری دارند در قالب طرح کوچ به طور جدی باید در دستور کار مدیران و معلمان ورزش قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول و درس تربیت بدنی سالن مشترک دبستان اسلام آباد و دبیرستان شرف متوسطه اول که از مدارس حاشیه شهر هستند و سال ها بلاتکلیف بود به همت واحد تربیت بدنی اداره آموزش در راستای تقویت مهارت‌های پایه و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان، دوری از آسیب های اجتماعی و کاهش فقر حرکتی بازسازی و تغییر کاربری شد.

مهرافزون افزود: راه اندازی این سالن با تجهیزات ورزشی در دبستان دخترانه اسلام آباد با حضور دانش آموزان در شش پایه تحصیلی و دبیرستان شرف متوسطه اول دخترانه در سه پایه تحصیلی باعث ایجاد انگیزه فراوانی در بین دختران این منطقه حاشیه نشین خواهد گردید.

وی اظهار داشت: این کلاس تربیت بدنی ۱۸۰متر مربع مساحت دارد و دارای ۲۰۰ متر تاتامی ورزشی، میز تنیس، تشک ایمنی، یک عدد فوتبال دستی، تخته ی صخره نوردی، تشک های ژیمناستیک و انواع توپ ها و حلقه های ورزشی است.

مهرافزون گفت: راه اندازی این سالن ورزشی برای دانش آموزان دختر که کمتر می توانند در فضای آزاد و باز ورزش نمایند فوق العاده حائز اهمیت است و از محاسن و مزایای این کلاس ورزش در محیطی بسیار ایمن و امن می باشد و دانش آموزان می توانند با پوششی آسوده تر و راحت تر به انجام فعالیت بدنی خویش بپردازند.

وی گفت: امیدواریم با آموزش و همت معلمان تربیت بدنی در آینده نه چندان دور شاهد پویایی و شکوفایی استعداد های ورزشی فراوانی در این مکان باشیم.
مهرافزون ادامه داد: احداث و راه اندازی ‌سالن های ورزشی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهر گامی بلند در جهت روحیه شادابی و تندرستی دانش آموزان می باشد که ما دانش آموزان سالم داشته باشیم و وجود سالن ورزشی وامکانات لازم در مدارس تامین کننده سلامت جسمی و روحی دانش آموزان وایجاد نشاط در فضاهای آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: این سالن با همکاری اداره تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استان و واحد تربیت بدنی بروجرد با اعتباری بیش از ۳۰ میلیون تومان راه اندازی و تجهیز شده است.

وی گفت: با راه اندازی این سالن ورزشی ۵۶۲ دانش اموز دختر در ساعات درس تربیت بدنی استفاده خواهند نمود.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۶۰ هزار دانش اموز است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چند ایستگاه پمپاژ در لرستان وجود دارد؟