یک طرح ورزشی در بروجرد به بهره‌برداری رسید


یک طرح ورزشی در بروجرد به بهره‌برداری رسید

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پروش بروجرد گفت: اولین سالن تربیت بدنی دانش آموزان دختر بروجرد ویژه درس تربیت بدنی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمد مهرافزون روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این طرح درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درس تربیت بدنی یکی از دروس بسیار مهم است که نقش کلیدی و اساسی در سلامت و تندرستی دانش آموزان دارد.

وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین به ساحت تربیت زیستی و بدنی تاکید شده و به خصوص در این شرایط کرونایی که دانش آموزان تحرک کمتری دارند در قالب طرح کوچ به طور جدی باید در دستور کار مدیران و معلمان ورزش قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول و درس تربیت بدنی سالن مشترک دبستان اسلام آباد و دبیرستان شرف متوسطه اول که از مدارس حاشیه شهر هستند و سال ها بلاتکلیف بود به همت واحد تربیت بدنی اداره آموزش در راستای تقویت مهارت‌های پایه و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان، دوری از آسیب های اجتماعی و کاهش فقر حرکتی بازسازی و تغییر کاربری شد.

مهرافزون افزود: راه اندازی این سالن با تجهیزات ورزشی در دبستان دخترانه اسلام آباد با حضور دانش آموزان در شش پایه تحصیلی و دبیرستان شرف متوسطه اول دخترانه در سه پایه تحصیلی باعث ایجاد انگیزه فراوانی در بین دختران این منطقه حاشیه نشین خواهد گردید.

وی اظهار داشت: این کلاس تربیت بدنی ۱۸۰متر مربع مساحت دارد و دارای ۲۰۰ متر تاتامی ورزشی، میز تنیس، تشک ایمنی، یک عدد فوتبال دستی، تخته ی صخره نوردی، تشک های ژیمناستیک و انواع توپ ها و حلقه های ورزشی است.

مهرافزون گفت: راه اندازی این سالن ورزشی برای دانش آموزان دختر که کمتر می توانند در فضای آزاد و باز ورزش نمایند فوق العاده حائز اهمیت است و از محاسن و مزایای این کلاس ورزش در محیطی بسیار ایمن و امن می باشد و دانش آموزان می توانند با پوششی آسوده تر و راحت تر به انجام فعالیت بدنی خویش بپردازند.

وی گفت: امیدواریم با آموزش و همت معلمان تربیت بدنی در آینده نه چندان دور شاهد پویایی و شکوفایی استعداد های ورزشی فراوانی در این مکان باشیم.
مهرافزون ادامه داد: احداث و راه اندازی ‌سالن های ورزشی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهر گامی بلند در جهت روحیه شادابی و تندرستی دانش آموزان می باشد که ما دانش آموزان سالم داشته باشیم و وجود سالن ورزشی وامکانات لازم در مدارس تامین کننده سلامت جسمی و روحی دانش آموزان وایجاد نشاط در فضاهای آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: این سالن با همکاری اداره تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استان و واحد تربیت بدنی بروجرد با اعتباری بیش از ۳۰ میلیون تومان راه اندازی و تجهیز شده است.

وی گفت: با راه اندازی این سالن ورزشی ۵۶۲ دانش اموز دختر در ساعات درس تربیت بدنی استفاده خواهند نمود.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۶۰ هزار دانش اموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جای خالیت