خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری


خبرهای کوتاه از چهارمحال و بختیاری

شهرکرد -ایرنا- اعتکاف رمضانی زندانیان، آبرسانی به اراضی کشاورزی ، نحوه برگزاری نماز عید فطر در چهارمحال و بختیاری از خبرهای کوتاه بیستم اردیبهشت ماه استان است .

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه اعتکاف داوطلبانه پایانی ماه مبارک رمضان گفت:طرح اعتکاف داوطلبانه، همزمان با زندان‌های سراسر کشور با مشارکت زندانیان زندان‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

حمیدرضا حیدری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری اعتکاف مددجویان زندان افزود: این مراسم با رعایت دستورالعمل بهداشتی به مدت سه شبانه‌روز در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در آیین معنوی اعتکاف رمضانی برنامه‌های مختلف از جمله جزء خوانی قرآن، محافل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، مداحی، توزیع افطاری و سحری ویژه زندانیان، مناجات خوانی ادعیه کمیل و مناجات امیرالمومنین، دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح و حلقه‌ مباحث اعتقادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون سه زندان در شهرکرد، لردگان و بروجن فعال است.

آبرسانی به ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی چوبین اجرا شد

فرمانده سپاه ناحیه فارسان گفت: آب مورد نیاز ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی روستای چوبین با همت بسیج سازندگی فارسان تامین و ساخت بیش از یکهزار و ۵۰۰متر کانال آبرسانی اجرایی شد.

سرهنگ پاسدار سید هادی صالحی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی سپاه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور است که رهبر معظم انقلاب این وظیفه را یکی از مهمترین وظایف سپاه دانسته‌اند.

وی گفت: در همین راستا قرارگاه شهید همدانی با هدف کمک به بحث بهسازی و ترمیم منابع آبی و مسیرهای آبرسانی به کشاورزان و روستاییان تشکیل شد.

صالحی افزود: در همین راستا بسیج سازندگی سپاه ناحیه فارسان با همکاری گروه جهادی شهدای چوبین که از مردم و بسیجیان خود روستای چوبین هستند، ساخت کانال آبرسانی را آغاز کرد و یک کانال آبرسانی به طول یکهزار و ۵۵۰ متر را ساختند و از طریق این کانال آبرسانی مشکل انتقال آب به مزارع کشاورزی تا حدود زیادی مرتفع شده و آب مورد نیاز برای آبیاری ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی روستای چوبین در دسترس کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: براساس برآورد هزینه توسط کارشناسان برای اجرای در اجرای این طرح سه تا چهار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است در صورتی که با همت گروه جهادی شهدای چوبین این طرح با ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تکمیل شد.

نماز عید سعیدفطر در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری از برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: نماز عید فطر ساعت هفت روز عید در خیابان شریعتی و طالقانی شهرکرد اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن صمدزاده از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی در طول برگزاری نماز از ماسک، دستکش و کیسه کفش شخصی استفاده کنند.

وی به همراه داشتن مهرنماز و سجاده شخصی تاکید کرد و گفت: افرادی‌که احساس تب، سرفه و بیماری‌های شبیه آنفلواانزا و سرماخوردگی می‌کنند جهت حفظ سلامتی خود و دیگران در این فریضه شرکت نکنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


علاج ریاضی‌زدگی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی چیست؟