کشور با انتخاب نامزد اصلح به توسعه و آبادانی دست می‌یابد


اصفهان - ایرنا - دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان گفت: کشور با...
اصفهان - ایرنا - دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان گفت: کشور با انتخاب نامزد اصلح ریاست جمهوری می‌تواند روی ریل سازندگی، آبادانی و پیشرفت قرار بگیرد.

مجتبی کرباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکنش مردم به تلاش بیهوده غربی‌ها برای منصرف و مایوس کردن آنها از مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های اخذ رای منفی است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: آن چیزی که بیگانگان از مدت‌ها قبل با تبلیغات مختلف به دنبال ترویج و القای آن هستند این است که سعی دارند به اشکال مختلف مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کنند که تجربه تاریخی در کشور، عکس آن را نشان داده است.

وی اضافه کرد: مشکلات متعدد مردم در مسائل معیشتی، اقتصادی، شغلی، فرهنگی و اجتماعی زیاد است اما اینها دلیل نمی‌شود که نسبت به سرنوشت خودشان بی‌اعتنا باشند.

دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی فرصت بسیار بزرگی برای نمایش مردم‌سالاری اسلامی و دینی و از سوی دیگر تغییر ریل حرکت کشور در مسیر پیشرفت، آبادانی و عدالتخواهی است.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه که از عمر انقلاب ما گذشته مردم ما نشان دادند که با علاقه‌ای که به سرنوشت خود در چارچوب نظام دارند همواره با یک حضور حماسی در انتخابات‌ متعدد، در دنیا این عظمت خود را ثبت کردند.

کرباسی یادآور شد: به هر حال ما دوران سختی را در طول ۱۰ سال گذشته پشت سر گذاشتیم و همه می‌دانیم با یک انتخاب درست می‌توانیم کشور را روی ریل سازندگی، آبادانی و پیشرفت ببریم.

وی تصریح کرد: گاهی بعضی‌ها در خارج و داخل کشور اینطور القا می‌کنند که سرنوشت پیشرفت ما گره خورده به اینکه ما مسائل بین‌المللی را در اولویت کاری خود قرار بدهیم و به دنبال حل مشکلات خود بخصوص با دولت‌های غربی و آمریکا باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: اما بزرگترین دستاورد تجربه دهه گذشته این بود که ملت ما با بی‌اعتنایی ۱۰۰ درصدی به نوع رابطه با غربی‌ها به دنبال بازسازی هویت خود براساس توان ملی و منابع مختلف و منحصر به فرد داخلی است تا کشور را از درون بسازد و قوی کند.

وی ادامه داد: آن وقت است که خواهیم دید دنیا منت مذاکره و ارتباط با ما را خواهد کشید و امید است این مهم، تجربه‌ای شده باشد بخصوص برای کسانی که در مدیریت‌های کلان کشور هنوز چشم طمع به این دوخته‌اند که شاید از سر ارتباط با غرب بشود مشکلات کشور را حل کرد و به جای اتکا به خدا و مردم، نقطه امیدشان به بیگانگان نباشد. احزاب باید نقطه رجوع مردم برای مسائل مهم کشور باشند.

کرباسی یادآور شد: احزاب در هر جامعه‌ای می‌توانند به عنوان نقطه تاثیرگذار رجوع و آگاه‌سازی مردم برای نه تنها انتخابات بلکه به‌صورت عام برای اداره امور کشور باشند.

دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان با اعتقاد بر اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی، در طول سالیان اخیر نقش مناسبتی خود را ایفا نکردند گفت: آنها اگر به جای توجه به منافع حزبی و زودگذر، منافع ملی و درازمدت را سرلوحه کار خود قرار بدهند مردم نتیجه بهتری از عملکرد احزاب خواهند دید.

وی تصریح کرد: گاهی احزاب وقتی به قدرت می رسند رابطه خودشان را با مردم قطع می‌کنند در حالیکه نماینده‌های احزاب باید بدانند که ارتباطشان با مردم و جریان نخبگان می‌تواند به آنها کمک کند که حلال مشکلات چه در سطح کلان کشور و چه در سطح شهر و شورای شهر و شهرداری‌ها باشند.

به گفته این فعال سیاسی، بطور طبیعی افراد نخبه، جریان‌های سیاسی و احزاب برای خودشان بر سر هر موضوعی ممکن است دیدگاه و برداشت خاصی را داشته باشند و اشکالی ندارد که در جلسات نخبگانی به‌صورت باز و شفاف مسائل را از دید خود طرح و نقد کنند و حتی بر سر هم فریاد بزنند ولی در سطح جامعه مردم احتیاج به یک نوع آرامشی دارند که در این فضای آرام بتوانند مسائل را درست بفهمند و درک و تحلیل کنند.

کرباسی تاکید کرد: بر این اساس اولین مسوولیت نخبگان وجریان‌های نخبگان در جامعه ما این است که با تقویت آرامش در سطح جامعه، راه انتخاب درست و امیدواری مردم را به محصول صندوق‌های رای بالا ببرند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۲۸ ماه خرداد امسال برگزار می شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته