کیش و اروند رتبه اول مسابقه قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کردند


کیش و اروند رتبه اول مسابقه قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کردند

کیش - ایرنا - جزیره کیش در هفتمین دوره مسابقه قرآن مناطق آزاد تجاری کشو ر با کسب 11 امتیاز گروهی به طور مشترک با اروند به مقام اول رسیدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی منطقه آزاد تجاری کیش، این جزیره مدت ۲ روز میزبان هفتمین دوره مسابقه قرآن کریم مناطقه آزاد تجاری کشور به صورت مجازی بود که که پس از کیش و اروند، مناطق آزاد تجاری انزلی و قشم به‌ترتیب مقام دوم و سوم تیمی را کسب کردند.

امام جمعه کیش در آیین اختتامیه این مسابقه ارتباط با قرآن را هدف غایی مسابقات قرآنی اعلام کرد و اظهار داشت: این ارتباط باید وسیع و در سطح جامعه اسلامی گسترده، مستمر، وثیق و مفید باشد که در عمل به قرآن نمایان شود.

حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده افزود: بعضی از مردم مسلمان هیچ ارتباطی با قرآن ندارند و این کتابی مقدس الهی رابه خوبی نمی‌شناسند اما در عوض گروهی در عین ارتباط با قرآن گاهی فقط به خواندن آن به قصد ثواب می‌پردازند، یا آن را تنها برای اموات تلاوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما گروهی دیگر اما تلاوت با تدبر دارند و چنین ارتباطی هست که در زندگی تاثیرگذار خواهد بود گرچه این هم کافی نیست و ضعف در مرحله‌ عمل به قرآن نمودار می‌شود و در نهایت گروهی که همراه با تلاوت و تدبر، اعمال خود را نیز به آیات الهی عرضه می‌کنند و این اوج ارتباط با قرآن است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: در زمانه‌ای که می‌کوشند قرآن را کتابی کهنه و متعلق به نسل‌های پیشین و انسان مدرن را بی‌نیاز از آن معرفی کنند، افرادی خالصانه آموزه‌های سنت و عترت را از موهبت های دنیا و آخرت می دانند.

عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است اما فقط برای متقین، چرا که ایشان افرادی هوشیار و بصیر بر احوال خود هستند یادآور شد: با برگزاری چنین مسابقاتی رشته‌ اتصال به قرآن استوار و مستمر گردد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: کیش با تمام محدودیت‌های کرونایی و همراه با رعایت ضوابط بهداشتی، شب‌های قدر بی‌نظیر و باشکوهی داشته است.

جعفر آهنگران از تامین بودجه و اقدام به خرید واکسن کرونا در کیش خبر داد و افزود: نشستی برای خرید یک میلیون دوز واکسن مختص ساکنان کیش برگزار شده که هزینه آن توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین خواهد شد.

۴۲ شرکت کننده از هفت منطقه آزاد در هفتمین دوره مسابقه حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشور رقابت کردند و در نهایت در هر سه بخش‌ و دو گروه برادران و خواهران، ۱۸ نفر انتخاب شدند.

در بخش ترتیل، مصطفی سعیدی از کیش، حافظ علی‌زاده از ماکو و امین میمندی از اروند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش قرائت تحقیق نیز علی دارابی از کیش، عدنان مؤمنین از اروند و نعمت قره‌خوانی از ماکو به مقام‌های اول تا سوم رسیدند و این مقام‌ها در بخش حفظ کل، از آن سید محمد انقیاد از انزلی، محمد امیری‌فرد از اروند و شجاع زبیدات از کیش شد.

در گروه خواهران نیز، عذرا صبری‌نژاد از اروند، نجمه کارگر از کیش و بتول جعفری از قشم مقام‌های اول تا سوم بخش ترتیل و در بخش قرائت تحقیق، شروین خان‌محمدی از قشم، صغری خورشیدی از انزلی و صدیقه بارانی از کیش این مقام‌ها را کسب کردند.

در بخش حفظ کل نیز این مقام‌ها به ترتیب به مینا چشم‌سبز از اروند، زینب تقوی‌پور از انزلی و عایشه نیک‌خواه از قشم رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


اولین دروه آموزش رئیسان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در کیش آغاز شد