میزان رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در استان همدان 79 درصد است


میزان رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در استان همدان 79 درصد است

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: میزان رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در استان براساس بررسی وضعیت مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب در یک هفته گذشته 79 درصد بوده که نشانه بی توجهی 21 درصد مردم نسبت به رعایت این مهم است.

"لیدا رفعتی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پایانه مسافربری برون شهری، پلیس +۱۰ و مراکز پیشخوان و آرامستان ها مناسب نیست و ۳۲ تا ۴۵ درصد مراجعان به این اماکن فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند.

وی افزود: همچنین ۶۳ درصد مراجعان به مطب ها، ۷۵ درصد مراجعان به مراکز ورزشی، ۷۶ درصد مراجعه کنندگان به سوپرمارکت ها و ۷۷ درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکر جراحی اصل فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی خدماتی طی یک هفته گذشته ۸۷ درصد بوده که کمترین رقم مربوط به پایانه مسافربری برون شهری با ۷۱ درصد و سپس تالارهای پذیرایی با ۷۵ درصد و مراکز ورزشی با ۷۷ درصد است.

رفعتی با اشاره به دیگر نتایج حاصله از بررسی های انجام شده، گفت: با وجود اینکه استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان همواره مورد تاکید است اما ۱۸ درصد آنها نسبت با این هشدار توجهی نداشتند که بیشترین بی توجهی در استفاده از ماسک مربوط به تالارهای پذیرایی با ۷۵ درصد، مراکز ورزشی با ۷۷ درصد و نانوایی ها با ۷۸ درصد است.

وی گفت: در یک هفته گذشته پنج هزار و ۲۹۴ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب استان همدان انجام شده که ۷۳۷ واحد متخلف به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و ۳۷ واحد نیز پلمب شد.

وی، همچنین میزان رعایت بهداشت و حفاظت فردی را ۸۷ درصد و رعایت تهویه مناسب در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب استان را ۸۰ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، اسدآباد در وضعیت قرمز و دیگر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قضاوت داور همدانی در جام ملت‌های آسیا