همه شاخص‌های دانشگاه تربت‌حیدریه طی هشت سال گذشته ارتقا یافته است


همه شاخص‌های دانشگاه تربت‌حیدریه طی هشت سال گذشته ارتقا یافته است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت:دانشگاه تربت حیدریه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در همه شاخص‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اداری ارتقا یافته است.

دکتر محمد حسن فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این دانشگاه ۲۰ انجمن علمی دارد که از این تعداد ۱۷ انجمن علمی از سال ۱۳۹۳ تاکنون در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت انجمن‌های علمی دانشگاه یکی از شاخص مهم ارزیابی عملکرد هر دانشگاه است و از سال ۱۳۹۳ تا کنون به لحاظ تعداد و کیفیت فعالیت، نسبت به گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در همه رشته های تحصیلی، برگزاری مسابقات علمی و چاپ مقالات از مهم ترین اقدامات انجمن های علمی دانشگاه در این مدت بوده است.

فتحی افزود:۲۰ کانون‌ فرهنگی، هنری و مذهبی هم در دانشگاه تربت حیدریه وجود دارد که در سال‌های گذشته فعالیت قابل توجهی داشته اند و نتیجه فعالیت انجمن های علمی و کانون‌های فرهنگی این است که هرچه مشارکت دانشجویان بیشتر باشد آسیب های اجتماعی و مشکلات روحی دانشجویان کاهش می یابد.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی دانشگاه تربت حیدیه از سال ۱۳۹۳ تا کنون چهار هزار برنامه و فعالیت فرهنگی و هنری داشته اند و کانون حامیان سبز دانشگاه تربت حیدریه مقام برتر جشنواره ملی رویش را کسب کرد.

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت حیدریه با راه‌اندازی آموزشکده فنی تربت حیدریه در سال ۱۳۸۴ فراهم شد و این آموزشکده در سال ۱۳۹۱ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ارتقا یافت.

دانشگاه تربت حیدریه با ۴۰ عضو هیات علمی و ۲۹ کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیارت ثامن الحجج(ع) از راه دور