سرقت‌های خرد در خراسان جنوبی 51 درصد افزایش یافت


سرقت‌های خرد در خراسان جنوبی 51 درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال 51 درصد وقوع سرقت های خرد افزایش داشته که با تلاش کارکنان جان برکف نیروی انتظامی بیش از 65 درصد سرقت‌ها کشف شده است.

سردار ناصر فرشید، امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خرسندیم که همکاران ما در پلیس آگاهی و با همکاری کلانتری‌های شهر و حمایت مراجع قضائی چند سارق را دستگیر و به شیوه‌های آنان دسترسی یافتند و اموال سرقت شده را به مال باختگان برگردانند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این باند سرقت، سارقان جاهای خالی و انباری منازلی را که از لحاظ حفاظت فیزیکی ضعیف است شناسایی و در ماه مبارک رمضان با سوءاستفاده از عدم حضور شهروندان، اموال آنان را به سرقت می‌بردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: همکاران ما با یک سرنخ تا انتها کار را پیگیری می‌کنند و امروز شاهد دستگیری این باند بزرگ سرقت در استان هستیم.

سردار فرشید ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۴ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ سارق دستگیر شدند و دستگیری سایر متهمان احتمالی همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۹۵ درصد خودروهای سرقتی، ۷۶ درصد موتورسیکلت های سرقتی و ۶۷ درصد سرقت های منازل را کشف کرده اند.
سردار فرشید بیان کرد: از ابتدای سال ۵۱ درصد سرقت های خرد افزایش داشته است که پلیس در راستای کشف اموال سرقتی، دستگیری مالخرها را در دستور کار قرار داده و این افراد را شناسایی و پس از دستگیری در اختیار مقام قضائی قرار می دهد تا هر مالی را خریداری نکنند.

وی با بیان اینکه بیشتر این سرقت‌ها به علت عدم رعایت نکات ایمنی توسط مال باختگان بوده و به شهروندان توصیه کرد: حتما منازل خود را به وسایل و تجهیزاتی اعم از حفاظ و دوربین مجهز کنند و از قفل‌های خوب و ایمن استفاده کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد مال باخته می‌توانند به پلیس آگاهی استان مراجعه و اموال خود را شناسایی کنند؛ افزود: یکی از راه‌های شناسایی اموال، مراجعه به سامانه نما است که در این راستا مال باختگان می‌توانند وارد سامانه شده و اموال کشف شده را شناسایی کرده و یا برای دریافت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

فرشید خاطرنشان کرد: در مجتمع‌های مسکونی معمولا افراد سارق زنگ یک طبقه را می‌زنند و ادعا می‌کنند با طبقه دیگری کار دارند که باید در این موارد افراد ساکت در مجتمع هوشیار باشند.

امروز با جمع آوری این اموال مسروقه، جمعی از این اموال به مال باختگان برگشت داده شد. وسایل مختلف خانه و کار و همچنین ماشین در میان اموال مسروقه وجود داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...