63 هزار بهره بردار لرستانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند


63 هزار بهره بردار لرستانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان گفت: 63 هزار بهره بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی استان محصولات خود را بیمه کرده‌اند که ازاین تعداد حدود 32هزار بهره‌بردار مربوط به بخش زراعی است.

به گزارش ایرنا فتح الله رفیعی روز دوشنبه در نشست بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: کشاورزان به ویژه دیم کاران و آبی کارانی که از رودخانه ها و قنوات استفاده می‌کنند، نگران نباشند حتی نیاز به درخواست پرداخت خسارت نیست.

وی گفت: اکیپ های کارشناسی به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی شروع به بررسی و برآورد خسارت در جنوب استان کرده ‌اند، این کار در پلدختر به اتمام رسیده است.

وی افزود: تمام مزارع مورد بازدید و تا پایان فصل برداشت بررسی‌ها انجام و در کوتاه ترین زمان غرامت به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه کل حق بیمه دریافتی از زارعان ٦ میلیارد تومان است، عنوان کرد: این در حالی است که بیش از ٣٠ میلیارد تومان باید غرامت پرداخت کنیم و به باغداران و زنبورداران هم که متحمل خسارات شده‌اند غرامت پرداخت خواهد شد

رفیعی در خصوص میزان بیمه پرداختی به کشاورزان توضیح داد: در تمام دنیا بیمه کشاورزی کمتر از ٨٠ درصد خسارت را جبران می‌کنند، اما در لرستان این رقم کمتر از ٦٠ درصد است و درصد پرداختی حق بیمه در قراردادی که با کشاورزان و صندوق منعقد شده وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟