1065 وسلیه توزین در زنجان علامت گذاری شد


1065 وسلیه توزین در زنجان علامت گذاری شد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: پارسال با هدف شناسایی و علامت گذاری ترازوها و باسکولهای قانونی، تعداد یک‌هزارو 65 ترازو و باسکول در استان زنجان علامت گذاری شد.

سیروس صارمی روز دوشنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در سه حوزه، ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای وارداتی از مبادی قانونی و همچنین ترازوهای مورد استفاده صنوف، که مورد آزمون دوره ای قرار گرفته و صحت عملکرد آنها تایید شده و دارای برچسب صحت عملکرد هستند، انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی و علامت گذاری ترازوها و باسکول های قانونی، از ترازوها و باسکول های غیرقانونی و قاچاق است.

به گفته این مسوول، پلمب این علامت‌ها، به کد ۱۰ رقمی مجهز است که امکان ردیابی ترازو را امکان پذیر می کند و از طرفی اجرای این طرح تا علامت‌گذاری کلیه وسایل توزین قانونی موجود در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از شهروندان خواست، هنگام خرید کالا به نشان استاندارد توجه کنند و چنانچه با کالای بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد مواجه شدند، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا بررسی ها و پیگیری های حقوقی لازم انجام گیرد.

رییس اداره استاندارد شهرستان ابهر نیز در این خصوص گفت: آزمون های ادواری وسایل سنجش توزین سبک(انواع ترازوها و باسکول‌های متحرک) مورد استفاده صنوف در شهرستان ابهر در اردیبهشت و پس از اتمام محدودیتهای کرونایی انجام خواهد شد.

امیر حاجی قربانی افزود: آزمون های ادواری که بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است، به منظور بررسی صحت توزین وسایل سنجش مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی انجام می شود و در صورت تایید صحت عملکرد وسیله توزین، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403