اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان


اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان گلستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: با شروع زمان برداشت محصول کلزار در طرح جهش تولید در دیمزارها، امسال نخستین سال از اجرای برنامه پنج ساله در شهرستان کلاله با حضور مسئولین و کارشناسان جهاد کشاورزی و نیز ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

محمدمهدی سلمان زاده اظهار کرد: بر اساس عقد تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور با وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ابتدا در برخی از استانها و از جمله استان گلستان به صورت پایلوت برای سال زارعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ اجرا شد.

وی افزود: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نام گذاری شد و این اقدام در همین راستا و با اهدافی در کشور صورت گرفت و قرار است این طرح به مدت پنج ساله با جدیت تمام ادامه یابد.

سلمان زاده هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان تولید محصول در مزارع دیم با اتکا بر دانش کشاورزی برای ارتقاء امنیت غذایی کشور دانست و گفت: اجرای این طرح موجب افزایش درآمد کشاورزان در دیمزارها و تقویت خاکها و کاهش خطراتی مانند سیل و نابودی زمین می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان بیان کرد: با منابع اختصاص یافته از سوی این ستاد در سه ماهه اول سال زراعی در استان گلستان کارشناسان پهنه بندی اقدام به عقد قرارداد با ۳۵۲۵ بهره بردار با ۲۲ هزار و ۱۴۹ هکتار اراضی تحت پوشش در ۸ شهرستان و ۴۰۶ روستا کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر به کارگیری کارشناسان طرح از سوی این ستاد، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی نیز در این طرح موظف شده اند به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع در کنار بهره برداران باشند و تمام اقدامات آنان را بر اساس این یافته ها هدایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام گلستان، سلمان زاده در پایان گفت: در این طرح، ستاد اجرایی فرمان امام استان خدمات زیادی را به کشاورزان اختصاص داد که از جمله آن می توان به حمایت های بیمه ای به کشاورزان و تقبل ۷۰ درصد بیمه از سوی ستاد در صندوق بیمه کشاورزان، به کارگیری کارشناسان جوان جهت رصد میدانی مزارع طرح، برگزاری کارگاه های آموزشی بصورت میدانی در محل مزارع توسط کارشناسان خبره و ترویج و نیز توزیع رایگان کودهای NPk و کود کامل و پرداخت بخشی از هزینه های ادوات و ماشین الات کشاورزی از جمله هد برداشت اشاره کرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تحقق رویای خانه‌دار شدن 31 هزار گلستانی در هشت سال اخیر