ریزش شاخص بورس تهران در معاملات 29 اردیبهشت 1400


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاهشی درنهایت با ریزش 18 هزار و 746 واحدی شاخص کل روبه‌رو شد.

به گزارش سایت طلا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۸۳۶ واحد کاهش یافت و رقم ۳۹۶ هزار و ۹۸۱ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۳۰۴ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال انجام دادند.

ریزش شاخص بورس تهران در معاملات 29 اردیبهشت 1400

ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گروه مپنا و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در فرابورس ایران، امروز به خاطر عرضه اولیه، وضعیت مناسبی شاهد بودیم به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد 17 واحدی به رقم 17 هزار و 790 واحد رسید.

ریزش شاخص بورس تهران در معاملات 29 اردیبهشت 1400

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 190 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.2 میلیارد سهام در قالب 133 هزار فقره معامله و به ارش 10 هزار و 47 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و برعکس، نمادهای پتروشیمی زاگرس، گوهرزمین، ذوب‌آهن، مؤسسه مالی اعتباری ملل و سیمان ساوه بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل گسترش صنایع روی ایرانیان، زغال‌سنگ پروده طبس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ذوب‌آهن اصفهان، شیر پاستوریزه، پگاه گیلان و پتروشیمی تندگویان بوده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت دلار یورو و درهم در بازار امروز جمعه 22 بهمن 1400