بازگشایی اجراهای تئاتر مشهد با «هملت»


بازگشایی اجراهای تئاتر مشهد با «هملت»

کارگردان نمایش «هملت» از اجرای مجدد این نمایش به عنوان تنها تئاتر روی صحنه در مشهد خبر داد.

سحر رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: تولید و اجرای نمایش «هملت» از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۱۵ ماه است که بر روی این نمایش را کار می‌کنیم. دلیل طولانی شدن اجرای این نمایش متوقف شدن گاه به گاه تولید و اجرای اثر به دلیل شرایط کرونایی حاکم بوده است.

وی ادامه داد: تولید نمایش «هملت» در کارگاه نمایش پردیس تئاتر مستقل انجام شده است. این کار با کارگردانی مشترک من و حامد امانپور و بازیگری هنرجویان بازیگری این کارگاه و به عنوان اجرای پایان دوره ساخته و اجرا شده است.

رضوانی تصریح کرد: مشکلات موجود در فضای تئاتر مشهد، تعداد بالای بازیگران و شیوع ویروس کرونا ساخت این نمایش را بسیار سخت کرد. با این حال بسیار خوشحال هستیم که توانستیم از هفت خان مشکلات -که آخرین آن‌ها کرونا بود- عبور کرده و بار دیگر این نمایش را به روی صحنه ببریم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که تئاتر به عنوان یک هنر بیش از ۷ هزار سال است که در جهان وجود دارد و تاکنون هیچ‌ عامل بیرونی از جمله جنگ، بیماری و همه‌گیری نتوانسته مانع ادامه فعالیت آن شود و ما نیز باید با وجود شرایط همه‌گیری ویروس کرونا این راه را ادامه دهیم.

کارگردان تئاتر «هملت» با اشاره به مشکلات تولید و اجرای این نمایش در شرایط کرونایی، بیان کرد: در همان ابتدای آغاز کار تعدادی از بازیگران و عوامل ساخت گرفتار کرونا شدند و بدون آن‌ها برنامه را ادامه دادیم. بر این اساس هر یک از بازیگران آماده اجرای همه نقش‌ها است تا در صورت بیماری هر یک از بازیگران بتوانند جایگزین او شوند و به اصطلاح پشت‌نقش برای همه نقش‌ها وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر با نصف ظرفیت سالن اجرا می‌کنیم، همه تماشاگران ماسک می‌زنند و از ورود افرادی که تب بالایی دارند به سالن نمایش جلوگیری می‌شود. همچنین عوامل اجرا و بازیگران نیز در پشت صحنه و صحنه‌هایی که چند بازیگر با هم بر روی استیج حضور دارند ماسک به صورت می‌زنند. با این وجود سالن محل اجرا بزرگ است و تهویه مناسبی دارد.

رضوانی با بیان این‌که «شرایط اجرا بسیار سخت است»، بیان کرد: هدف ما از اجرای این نمایش در این شرایط فروش بلیت و کسب درآمد نبوده است، چراکه ما هیچ‌گاه به تئاتر به چشم یک منبع درآمد نگاه نمی‌کنیم. تئاتر در نگاه ما یک کنش شهری است که از طریق آن هنرمند با همشهریان خود پیوند برقرار می‌کند و به طریق ممکن باید آن را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: نمایش هملت به عنوان تنها نمایش تئاتر مشهد در دور جدید بازگشایی سالن‌های تئاتر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ۲۲ اردیبهشت ماه به روی صحنه رفته است. اجرای این اثر تا ۷ خرداد ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند پردیس تئاتر مستقل ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه اینترنتی فروش بلیت «گیشات» مراجعه کنند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گرانی شیرینی در مشهد توان خرید مردم را کاهش داده است