دستگاه فقاهت دستگاه ارتباط شیعه با امام‌زمان(عج) است


 دستگاه فقاهت دستگاه ارتباط شیعه با امام‌زمان(عج) است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دستگاه فقاهت دستگاه ارتباط شیعه با امام‌زمان(عج) است هر کس از این طریق پیش برود به مقصد می‌رسد.

به گزارش‌ خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه سه‌شنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: در هر دورانی خداوند متعال امامی قرار داده که هر کدام طرحی دارند که طرح آنها به یکدیگر پیوسته‌است انکار هرکدام برابر با انکار کل است.

وی افزود: طرح امام‌زمان(عج) دو مرحله غیبت و ظهور دارد، در دوران غیبت هم می‌شود با امام همراه شد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه غیبت امام سنتی است که در انبیاء گذشته هم بوده‌ است، عنوان کرد: بخشی از برنامه انبیا گذشته با غیبت تامین می‌شد، غیبت امام امام زمان(عج) ویژگی‌هایی دارد یکی این‌که دوران غیبت آن حضرت بسیار طول می‌کشد و دیگر این‌که امتحانات در آن دوره بسیار سخت می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند دوران غیبت حضرت بسیار طولانی است کسانی که به امامت حضرت قائل قائل هستند و منتظر ظهور ایشان می مانند آن‌ها افضل همه مردم هستند، به‌ علت استقامت در کنار امام خداوند به آن‌ها عقل و فهم می‌دهد که گویا در کنار امام حاضر قرار دارند.

وی با بیان اینکه ارتباط با امام و طرح ایشان ممکن است، ابزار کرد: امام بااینکه در غیبت هستند اما طرح و برنامه دارند و در حال ساختن امتی هستند که به سمت ظهور می‌رود.

آیت الله میرباقری ادامه داد: ارتباط اجتماعی ما با امام زمان از طریق دستگاه فقهایی است که خود امام‌زمان(عج) درباره‌ی آن‌ها توصیه کردند، دستگاه فقاهت دستگاه ارتباط شیعه با امام‌زمان(عج) است هر کس از این طریق پیش برود به مقصد می‌رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: استقامت شیعه در دوران غیبت به این دلیل است که امام زمان(عج) پشتیبان آن‌ها است ارتباط با امام حقیقی است و امروز ما با طرح امام در حال‌ حرکت هستیم.

وی گفت: غیبت پیچیدگی‌ها و حکمت‌هایی دارد یکی از آن‌ها این است که انسان قابلیت پیدا می‌کند با چهره پنهانی امام ارتباط برقرار کند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه امام حقیقت غیبی الهی است، ابراز کرد: شناخت امام آن است که انسان با عالم غیب ایشان ارتباط برقرار کند، باید از طریق جنبه بشری امام به حقیقت غیبی امام که اسماء حسنی است ارتباط برقرار کرد که از ایشان بهره لازم را برد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیر در مدارج غیبی و ولایت امام سیر در مدارج ایمان و معرفت‌الله است، عنوان کرد: هنگام غیبت شیعیان او پخته می‌شوند و امام حاضر و غایب برای آن‌ها یکی می‌شود و خود را همیشه در محضر ایشان می‌بینند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از امور مهم غیبت این است که در آن امتحانات سنگین رخ می‌دهد، گفت: یکی از آن‌ها جدا شدن حق از باطل است، بسیاری به‌ظاهر مؤمن هستند که باید از جبهه مؤمنان خارج شوند دیگری هم پاک شدن و خالص شدن مؤمنان و شیعیان حقیقی است.

وی با بیان اینکه اسرار غیبت پس‌از ظهور آشکار می‌شود، اظهار کرد: غیبت حکمت‌هایی دارد که برخی را ائمه(ع) فرمودند و برخی را نفرموده‌اند، خداوند دوران‌هایی را دست‌به‌دست می‌کند که مؤمنان از غیر مؤمنان مشخص شوند.

آیت الله میرباقری ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرمایند آنچه چشم شما دنبال آنست به این زودی رخ نمی‌دهد بلکه باید حق و باطل شما از هم جدا و مومنان شما خالص شوند.

وی با بیان اینکه دوران ظهور همچون جنت است که امتحانات قبل آن مقدمات ورود به بهشت است، خاطرنشان کرد: در امتحانات قبل ظهور شقی و سعید از هم جدا می‌شوند و آن‌قدر شما شیعیان را امتحان می‌کنند که غربال می‌شوید و کسانی در انتها باقی می‌مانند که هیچ فتنه‌ای آن‌ها را از پا در نمی‌آورد.

پایان پیام/487

منتخب امروز


رمضان فرصت ایجاد اضطرار جهانی برای ظهور است/ وجوه شباهت رمضان و امام زمان(عج)