120 میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شرایط عملیات آبخیزداری را دارند


120 میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شرایط عملیات آبخیزداری را دارند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 120 میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شرایط عملیات آبخیزداری را دارند.

مسعود منصور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بند خاکی گندل گیلان بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور شرایط لازم برای اجرای عملیات آبخیزداری را دارند.

وی تصریح کرد: تاکنون این طرح‌ها در سطح ۳۱ میلیون هکتار اجرایی شده که عملیات آبخیزداری شش میلیون هکتار طی سال‌های اخیر اجرایی شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده است، افزود: برای هر هکتار طرح آبخیزداری حدود ۱۷ میلیون ریال نیاز است.

منصور خاطرنشان کرد: کار آبخیزداری منوط به اعتبارات دولتی است ولی در این راستا از خیرین و مشارکت‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به خشکسالی سال جاری و کوچ زودهنگام عشایر، اضافه کرد: برای مقابله با خشکسالی‌های اخیر حفظ پوشش گیاهی و نهال‌کاری، دقت در کنترل کوچ، هماهنگی با امور عشایر برای تأمین علوفه و ساماندهی خرید دام در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بند خاکی گندل گیلان بروجرد این نقطه به لحاظ سیلاب، قنات‌ها و برای حفظ باغات و بخش کشاورزی احداث شد.

منصور با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری ۷۰ درصد سیلاب‌ها را کنترل می‌کند، ادامه داد: این ذخیره ۵۰۰ هزار مکعبی چهار بار در سال اجرایی و باعث تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی بند خاکی روستای گلچهران نیز تا قبل از بارندگی‌های ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و اجرای برنامه‌های این‌چنینی در سطح لرستان و شهرستان بروجرد ادامه دارد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان