رونق کسب و کارها در قشم منوط به توسعه گردشگری است


رونق کسب و کارها در قشم منوط به توسعه گردشگری است

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رونق کسب و کارها در این جزیره نیاز به حضور مردم دارد که این امر با تبدیل شدن قشم به یک مقصد گردشگری ویژه محقق می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش‌پور شامگاه پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی جزیره قشم افزود: شکوفایی این جزیره وابسته به ساکنان و فعالان اقتصادی منطقه است و تلاش می‌شود با ادامه مسیر توسعه‌ای، از روند فعالیت‌های سرمایه‌گذاری پشتیبانی شود.

وی ادامه داد: در چارچوب قانون، وقفه‌ها در روند اداری و غیر آن حذف شده است و این سازمان پیگیر مطالبات قانونی مردم و فعالان اقتصادی از تمامی دستگاه‌ها خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: توسعه دارای وجوه مختلفی است که اصلی‌ترین آن اقتصاد و به تبع آن ایجاد درآمد و اشتغال پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه شکل‌گیری مناطق آزاد کشور و یکی از اهداف تشکیل آن نیز ایجاد درآمد پایدار برای بومیان این مناطق است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی