هزار و 900 شعبه اخذ رای در شهرستان مشهد پیش‌بینی شده است


هزار و 900 شعبه اخذ رای در شهرستان مشهد پیش‌بینی شده است

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: هزار و 900 شعبه اخذ رای برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

سیدمحمدرضا هاشمی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد نهایی و قطعی شعب اخذ رای و مکان‌یابی آنها در زمان مقرر و پس از تایید مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان نسبت به دوره قبل انتخابات شوراهای شهر و روستا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار مشهد گفت: از مجموع هزار و ۹۰۰ شعبه اخذی رای، هزار و ۵۷۰ شعبه در شهر مشهد و بقیه در شهرهای ملک آباد و رضویه و حوزه های انتخابیه روستایی این شهرستان است که باتوجه به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای شهر در کلانشهر مشهد فقط در هزار و ۵۷۰ شعبه اخذ رای، صندوق رای گیری تمام الکترونیک مستقر خواهد شد.

برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و ۶۲ نفر از شهرهای مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت‌ نام کرده بودند که پس از اعلام نظر هیات های اجرایی و نظارت در فرمانداری و استانداری در نهایت صلاحیت ۸۳۸ داوطلب تایید شد.

شورای شهر مشهد ۱۵ عضو و شورای اسلامی شهرهای رضویه و ملک آباد نیز هر کدام پنج عضو دارند.

همچنین بر اساس اعلام فرمانداری مشهد ۲ هزار و ۲۱۰ نفر برای هزار و ۳۱ کرسی ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری این شهرستان نام‌نویسی کرده اند که روند بررسی صلاحیت این افراد در هیات های نظارت در حال رسیدگی است.

این انتخابات در ۳۰۹ حوزه انتخابیه روستایی شهرستان مشهد برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۵۷ حوزه شورای سه نفره و ۵۲ حوزه شورای پنج نفره خواهند داشت.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل