هزینه 300 میلیون دلاری کوبا برای مبارزه با کرونا


هزینه 300 میلیون دلاری کوبا  برای مبارزه با کرونا

کوبا بیش از 300 میلیون دلار برای سرمایه گذاری‌ در تامین تست‌های پی سی آر و فعالیت های آزمایشگاهی زیست مولکولی در نظر گرفته است.

هزینه 300 میلیون دلاری کوبا  برای مبارزه با کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تارنمای شبکه ونزوئلایی تله سور، وزیر اقتصاد کوبا اعلام کرد هزینه‌های مبارزه با بیماری کووید-۱۹ بیش از آن است که محاسبه می‌شود و رقم تقریبی آن به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. "الخاندرو خیل فرناندز" وزیر اقتصاد و برنامه ریزی کوبا در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص عملکرد اقتصادی دولت در چهار ماه اول سال ۲۰۲۱ اعلام کرد دولت کوبا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با کووید-۱۹ اختصاص داده است. این کشور بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای سرمایه گذاری‌های مرتبط با تامین تست‌های پی سی آر و فعالیت آزمایشگاه‌های زیست مولکولی در نظر گرفته است. وی گفت: هزینه مراکز قرنطینه، حمل و نقل افراد مشکوک به بیماری، افراد مبتلا و افرادی که در دوران نقاهت به سر می‌برند در این مبلغ گنجانده نشده است.

به همین ترتیب، وزیر اقتصاد کوبا برای مطبوعات داخلی و خارجی توضیح داد که در بسیاری از موارد، قابلیت محاسبه دقیق «هزینه‌های غیرمستقیم» مربوط به مبارزه با کووید-۱۹ وجود نداشته است و به میزان بودجه استفاده شده در این چهار ماه اضافه می‌شوند. وزیر اقتصاد کوبا همچنین تاکید کرد که این کشور از هدف خود برای رشد تولید ناخالص داخلی به میزان ۶ درصد در سال ۲۰۲۱، به رغم اوضاع دشوار کشور ناشی از بروز بیماری همه گیر کووید-۱۹ و تشدید محاصره و تحریم تحمیل شده از سوی آمریکا، چشم پوشی نمی‌کند. خیل فرناندز تصریح کرد:« این رشدی است که بیانگر افزایشی قابل توجه در سطح فعالیت‌ها و فرصت‌های شغلی نیست؛ چرا که پایین‌تر از سطح فعالیت اقتصادی در سال ۲۰۱۹ قرار داریم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022