عملیات بیت المقدس یکی از مصداق های مقابله با کفر بود


عملیات بیت المقدس یکی از مصداق های مقابله با کفر بود

قزوین – ایرنا – فرمانده تیپ 82 صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: عملیات بیت المقدس یکی از مصداق های مقابله با کفر بود و رزمندگان اسلام با سلاح تقوا و اخلاص توانستند در مقابله دشمنان ایستادگی کنند.

سرهنگ مهرداد افروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: پس از آزادسازی خرمشهر امام خمینی(ره) پیامی داشتند با این عنوان که فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش های اسلامی است که این پیام نشان دهنده اهمیت عملیات بیت المقدس بود.

وی افزود: جنگ هشت ساله برای ملت ایران، جوانان، عاشقان و دلباختگان امام خمینی (ره) فرصتی بود تا خود را باور کرده و در مسیر آرمان های خود تلاش و کوشش کنند که این اقدام را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

افروزی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس یکی از مصداق های مقابله با کفر بود و ملت ایران در این عملیات در آزمایش سختی قرار گرفته و جوانان دفاع مقدس به عنوان ناجیان این دوره از انقلاب اسلامی در دوران جنگ هشت ساله حاضر شدند و برخی به درجه شهادت نایل شده و برخی دیگر هنوز هم در مسیر انقلاب اسلامی حال تلاش است.

وی اظهار داشت: عملیات بیت المقدس آنچنان ارزشمند است که باید سال ها از این عملیات صحبت کنیم و نسل جدید را نسبت به ایثار و از خودگذشتگی های جوانان آن دوره انقلاب اسلامی و خودباوری آنها آگاه نماییم تا وعده نصرت الهی را درک کرده و در این مسیر با همت بیشتری قدم بردارند.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس اعتقاد به نصرت الهی پیروزی های غرورآفرینی را به ارمغان آورد و این مهم در حالی رقم خورد که در مقابله با رژیم بعث عراق از لحاظ تجهیزاتی بسیار ضعیف تر بودیم.

عملیات بیت‌المقدس یا 'الی بیت المقدس' ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد و سه هفته به طول انجامید و طی آن شهر خرمشهر از متجاوزان بعثی پس گرفته شد.

این روز در تقویم ایران به عنوان روز ایثار،مقاومت و پیروزی ثبت شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رأی گیری در حوزه انتخابیه تاکستان پایان یافت