کنگره فیفا؛ در آمد واسطه ها بیشتر از باشگاه ها


در کنگره فیفا که با حضور 208 کشور به صورت آنلاین برگزار شد رییس فدراسیون فوتبال جهان به یک واقعیت تلخ اشاره کرد. اینکه درآمد واسطه ها از فروش بازیکن بیشتر از باشگاه ها است!

کنگره فیفا؛ در آمد واسطه ها بیشتر از باشگاه ها
در کنگره فیفا که با حضور 208 کشور به صورت آنلاین برگزار شد رییس فدراسیون فوتبال جهان به یک واقعیت تلخ اشاره کرد. اینکه درآمد واسطه ها از فروش بازیکن بیشتر از باشگاه ها است!

اینفانتینو در حاشیه های سخنرانی خود در خصوص بودجه ی فیفا در سال آینده گفت: بودجه سال آینده شش میلیارد دلار بر اساس تجارت گذشته خواهد بود. فوتبال نیاز به برنامه ریزی دارد. بر اساس ماده 2 اساسنامه باید فوتبال توسعه یافته و رقابتهای جهانی برگزار شود. کار ما این است که به تمام هواداران سراسر جهان، بازیکنان و کشورها فکر کنیم. 50 باشگاه برتر در بخش زنان و مردان در مسابقات بین المللی شرکت می کنند. ولی آیا فوتبال ورزشی جهانی شده است؟ هنوز خیر! کشورهایی که منابع مالی بزرگی دارند، خیلی کم هستند. 30 باشگاه بزرگ جهان فقط در اروپا هستند و درآمد فوتبال در جهان بالا نیست. کشورهایی که قهرمان شده اند از 2 قاره بودند. ما باید به اروپا تبریک بگوییم که باعث افزایش سرعت رشد فوتبال در جهان شد. باشگاه ها، لیگ ها، فدراسیون ها و کنفدراسیون ها باید جهانی شوند. فوتبال نباید اسیر چالش های خارج از فوتبال شود. اساس کارها این همبستگی و یگانگی است. وقتی رشد تراز نداشته باشیم، آن همبستگی از بین می‌رود. از نظر منابع و استعدادها در این بخش در حال برنامه ریزی هستیم.

او هم چنین در بخشی از صحبت هایش در خصوص ارقامی که در جابجایی بازیکن رد و بدل شده است گفت: در بخش های نقل و انتقال بازیکن برای شفافیت باشگاه ها و اکوسیستم فوتبال مراقبت کنیم و همه چیز شفاف تر شود. قوانین و مقررات واسطه ها در حال بروز رسانی است. رویکردی جدیدی را در نظر داریم تا مکانیسم شفاف برای جا به جایی بازیکنان، فیفا از این پس بدهی های طلبکاران از باشگاه را از حساب باشگاه ها و کشورها کم کند. سال گذشته میزان ترانسفر رقمی حدود 7 میلیارد دلار بوده است که از این مبلع 700 میلیون به واسطه ها رسیده است و سهم باشگاه ها فقط 70 میلیون دلار بوده است که باید آیین نامه مالی واسطه ها را در راستای تقویت باشگاه ها دستخوش تغییر کنیم. البته این موضوع با توجه به تمام بازیکنان و یک بودجه 16 میلیون دلاری در جهت حمایت از باشگاه های ورشکسته است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شادی گل با احتمال مصدومیت رباط صلیبی! (عکس)