خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی


خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: مودیان مالیاتی بخش مشاغل تا پایان خردادماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به تنظیم و ارسال الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1399 اقدام کنند.

غلامرضا شریفی، اظهار کرد: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ خود را خردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارسال کرده و مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر این‌که برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، تصریح کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

وی افزود: معافیت مالیاتی برای صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی در عملکرد سال ۱۳۹۹، برابر ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم مبلغ ۲۸۸ میلیون ریال سالانه تصویب شده است و کسانی که اظهارنامه ندهند، نمی‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی، شریفی تاکید کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در جهت توسعه دولت الکترونیک، ضروری است مودیان محترم از هرگونه مراجعه غیر ضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا