هزینه گواهینامه پایه 3 در خرداد ماه 1400 چقدر می شود ؟ + سوالات آیین نامه تمرینی


هزینه گواهینامه پایه 3 در خرداد ماه 1400 چقدر می شود ؟ + سوالات آیین نامه تمرینی

https://iranecar.com/wp-content/uploads/2021/05/794.jpg???هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1400 به مقدار کمی به دلیل گرانی های اخیر گرانتر شده است . از این رو می خواهیم در این مقاله به بررسی هزینه جدید برای ثبت نام گواهینامه رانندگی بپردازیم اما در ابتدا بهتر است خدمت شما عرض کنیم اگر می خواهید سوالات آیین نامه رانندگی را دانلود کنید بر روی عبارت...

هزینه گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۰ به مقدار کمی به دلیل گرانی های اخیر گرانتر شده است . از این رو می خواهیم در این مقاله به بررسی هزینه جدید برای ثبت نام گواهینامه رانندگی بپردازیم اما در ابتدا بهتر است خدمت شما عرض کنیم اگر می خواهید سوالات آیین نامه رانندگی را دانلود کنید بر روی عبارت داخل پرانتز کلیک کنید ( برو به صفحه سوالات آیین نامه رانندگی پایه ۳)

شرایط ثبت نام برای گواهینامه پایه سه چیست ؟

در اولین گام باید بدانید که شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی چیست ؟ در این بخش به بررسی شرایط مورد نیاز برای ثبت نام گواهینامه رانندگی می پردازیم .

۱ – سن :

سن شما باید از ۱۸ به بالا باشد . یعنی اگر شما حتی ۱۸ سال و ۱ روزتان است می توانید به راحتی برای ثبت نام گواهینامه رانندگی در آموزشگاه ثبت نام کنید . پس اگر ۱۸ سالتان شده از همین حالا می توانید برای گرفتن گواهینامه اقدام کنید .

۲ – مدارک :

در اینجا منظور از مدارک این است که شما سالها پیش برای گرفتن گواهینامه رانندگی یا باید کارت سربازی می داشتید و یا باید حتما گواهی اشتغال به تحصیل رو ارائه می دادید و خیلی از مشکلات و موارد دیگر اما حالا دیگر قوانین تغییر کرده و نیازی به هیچدام از مدارک گفته شده نمی باشید .

پس با خیال راحت می توانید ثبت نام خود را انجام دهید .

۳ – آزمایش خون :

باید برای تکمیل ثبت نام حتما به آزمایشگاه رفته و گروه خونی شما مشخص شود زیرا وقتی گواهینامه برای شما صادر شود باید گروه خونی شما پشت کارت گواهی نوشته شده باشد .

پس یکی از مهم ترین بخش های گرفتن گواهینامه رانندگی دقیقا همین بخش است . شاید بپرسید به چه دردی می خورد ؟ شاید بارها دیده باشید افراد زیادی تصادف کرده و خون ریزی داشتند در این حالت باید خون به فرد آسیب دیده تزریق شود تا بتواند زنده بماند پس گروه خونی پشت کارت می تواند به بهیار و یا پزشک کمک کند .

۴ – چک آپ پزشکی :

البته بخش مهم آن چشم پزشکی است . شما در این بخش باید چشمتان مورد آزمایش قرار بگیرد و اگر شما نیاز به عینک دارید باید حتما با عینک رانندگی کنید و حتی در امتحان شهری هم باید حتما از عینک برای رانندگی استفاده کنید در غیر این صورت در حین امتحان مردود خواهید شد . پس حواستان را جمع کنید .

هزینه گواهینامه پایه 3 در خرداد ماه 1400 چقدر می شود ؟ + سوالات آیین نامه تمرینی

هزینه گواهینامه پایه 3 در خرداد ماه 1400 چقدر می شود ؟ + سوالات آیین نامه تمرینی

هزینه گواهینامه پایه ۳ چقدر است ؟ ( خرداد ۱۴۰۰ )

خب می رسیم به بحث اصلی که هزینه گواهینامه رانندگیایه ۳ چقدر است ؟ هزینه گواهینامه پایه ۳ که در سایت مرجع گواهیران ماه به ماه آپدیت می شود در این ماه یعنی خرداد ماه ۱۴۰۰ به شرح زیر است :

هزینه کلاس های تئوری که حدودا ۱۵ الی ۱۷ ساعت است – ۲۰۰ هزار تومان است

هزینه کلاس های عملی که ۲۰ الی ۲۵ ساعت است – ۹۵۰ هزار تومان است

هزینه تمبر که باید به حساب های شهرداری و نیروی انتظامی واریز شود – ۴۰ هزار تومان است

هزینه مردودی در امتحان آیین نامه – ۵ هزار تومان است . البته باید در نظر داشته باشید که در هر بار مردودی باید هفته بعد مجددا امتحان دهید که همین امر باعث می شود تا شما زمان گرفتن گواهینامه رانندگیتان به شدت به عقب بی افتد

هزینه مردودی در آزمون عملی = ۱۰ هزار تومان است

هزینه چشم پزشکی و آزمایش گروه خونی حدودا ۱۸۰ هزار تومان است

هزینه خرید کتاب آیین نامه رانندگی – ۲۰ هزار تومان است که البته می توانید از گواهیران به راحتی دانلود کرده و استفاده کنید البته به صورت رایگان .

هزینه گواهینامه پایه 3 در خرداد ماه 1400 چقدر می شود ؟ + سوالات آیین نامه تمرینی

هزینه گواهینامه پایه 3 در خرداد ماه 1400 چقدر می شود ؟ + سوالات آیین نامه تمرینی

مراحل بعد از ثبت نام چگونه است ؟

مرحله اول :

باید در کلاس های آیین نامه رانندگی چند جلسه ای حاضر شوید . در این حالت یک افسر بازنشسته راهنمایی و رانندگی در کلاس حاضر شده و به شما کاملا آموزش می دهد تمامی موارد آیین نامه رانندگی را که قرار است روزی در خیابان ها تجربه کنید .

مانند تابلو ها و علائم – خیابان ها – شرایط راهداری و حتی موارد فنی خودرو که اگر خودروی شما برای مثال در کنار یک راه خراب شد باید چه کار کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید .

البته موارد فنی به همینجا ختم نمی شود و باید حتما بتوانید مواردی را در خودرو عیب یابی کنید البته نیازی نیست اما بهتر است حتما مواردی را بیاموزید و اصلا بدانید خودرو چگونه روشن می شود و چگونه قدرت حرکتی تولید شده و به چرخ ها می رسد .

مرحله دوم :

در این مرحله شما باید کتاب آیین نامه رانندگی و یا سوالات آیین نامه را با دقت خوانده باشید . در این حالت است که شما می توانید برای بار اول در امتحان آیین نامه قبول شوید اما امتحان چگونه است ؟

امتحان آیین نامه شامل ۳۰ سوال تستی است که شما فقط ۴ بار فرصت دارید تا بتوانید در این امتحان قبول شوید . برای قبولی در این امتحان باید بتوانید حداقل ۲۶ تست را درست پاسخ دهید .

افراد بسیاری معمولا در این امتحان مردود می شودند که در صورتی که دقت بیشتری داشته باشید جزوی از آن دسته نخواهید بود

مرحله سوم :

باید به صورت عملی مربی آموزشگاه رانندگی بتوانید رانندگی اصولی را بیاموزید در این حالت است که شما می توانید به راحتی در امتحان پیش رو یعنی امتحان شهری به راحتی قبول شوید .

مرحله آخر :

امتحان شهری . البته در سایت رانندگی گواهیران آموزش های بسیار خوبی در این زمینه داده شده اما باید بدانید بهتر است حتما به صورت عملی تجربه رانندگی اصولی را داشته باشید . در این حالت یک افسر راهنمایی و رانندگی در کنار شما می نشیند و شما باید از دستورات وی اطاعت کنید .

اصلا نترسید و حول نکنید . پارک دوبل را بسیار زیاد تمرین کنید و همچنین قوانین رانندگی را به خوبی یاد بگیرید در این شرایط است که شما به راحتی در این آزمون قبول خواهید شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا