راه اندازی کافه کتاب در ستاد فهمای استان تهران/تولید 20 کتاب صوتی


راه اندازی کافه کتاب در ستاد فهمای استان تهران/تولید 20 کتاب صوتی

براتی با اشاره به راه‌اندازی «کافه کتاب» در ستاد فهمای استان تهران، گفت: آموزش کتابداران از برنامه‌های اصلی ما است که در سطح استان برگزار و گواهینامه این دوره‌های آموزشی از طرف ستاد فهمای کشور اعطا می‍‌‌‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه ستاد فهمای استان تهران با نماینده معاونت فرهنگی و هنری ستاد فهمای کشور با هدف اعلام رویکردها و برنامه‌های فرهنگی هنری کانون های مساجد استان تهران برگزار شد.

در این نشست «حسین براتی»، با اشاره به اینکه مشورت و هدف گذاری های ما باید منطبق با برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور باشد، گفت: آموزش کتابداران از برنامه های اصلی ما است که در سطح استان برگزار و گواهینامه این دوره های آموزشی از طرف ستاد فهمای کشور اعطا می شود.

سرپرست ستاد فهمای استان تهران از اعلام آمادگی در خصوص تولید کتاب صوتی تا 20 کتاب از سوی این ستاد خبر داد و گفت: اگر تامین اعتبار شویم، در زمینه تجهیزات کاملا آمادگی داریم.

وی «کافه کتاب» را از دیگر رویکردها و برنامه‌های کانون های مساجد استان تهران نام برد و افزود: این برنامه در قالب نماهنگ و کلیپ؛ مراوده و معرفی کتاب با چهره های بارز فرهنگی است که در حوزه کتاب می تواند از بارزترین فعالیت های حوزه کتابخوانی باشد. زیرا برپایی فضایی با عنوان کافه کتاب بچه های مسجد با حضور شخصیت های فرهنگی؛ مسلما از بعد ترویجی بسیار اثرگذار است.

براتی گفت: مرحله آزمایشی «کافه کتاب مسجد» در محل ستاد فهما تهران پیش بینی شده که در هر هفته پیرو همان برنامه های شنبه های کتاب با حضور ادبا و بزرگان و چهره های فرهنگی کتاب معرفی می شود.

در ادامه این نشست «لهراسبی» با اشاره به ظرفیت و پتانسیل خوب در کتابخانه های استان تهران چه شهری و چه روستایی افزود: سال 1400 تاکید بر کتابخوانی و ترویج کتابخوانی است. در مورد استان تهران نزدیک به 450 کتابخانه مخزن دار و بیش از 1100 کتابخانه باز در سطح تهران داریم.

وی گفت: کتابخانه های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد رواق کتاب بسیار مورد توجه جدی ستاد فهما کشور است، چرا که کانون یا باید کتابخانه باز داشته باشد و یا مخزن دار و امسال در نظر است مسابقات متنوع در زمینه محتوایی و کتابخوانی داشته باشیم و در رواق کتاب شبستان فرهنگ همه این فعالیت ها متمرکز است.

نماینده معاونت فرهنگی هنری ستاد فهمای کشور ترویج کتابخوانی در بستر تولید صوتی کتاب را یکی دیگر از برنامه های مورد توجه دانست و گفت: برنامه حمایتی مشوقانه از مولفین و تازه های نشر از برنامه های سال 1400 ستاد فهمای کشور است.

وی همچنین گفت: با طاقچه که یک app کتابخوانی است برنامه ای پیش بینی شده که در آینده نزدیک اعضای کانون ها با مشخص کردن لوکیشن محل ثبتی کانون بتواند به رایگان کتاب دریافت کند.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«شمس الشموس» اثر گروه سرود کانون نسیم صبای بچه‌های مسجد رونمایی شد