مدیرعامل سازمان منطقه آزاد: کیش نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد: کیش نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها است

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وضعیت زیرساخت‌های این جزیره نابسمان بوده و اصلاح آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضروری است.

به گزارش ایرنا، جعفر آهنگران سه شنبه شب در شورای توسعه و نوآوری سازندگان کیش اظهار داشت: برعکس بسیاری از مسوولان آینده این جزیره را به دلیل مشکلات زیرساختی پرچالش پیش بینی‌ می‌کنم و در این راستا اصلاح این مشکلات از سوی سازمان منطقه آزاد کیش دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این چالش های برنامه هایی همچون واردات خودروهای هیبریدی بر اساس طرح جامع مصوب ۱۳۸۴، ایجاد سیستم مکانیزه ارایه خدمات سرمایه گذاری برای کاهش موانع تولید، توسعه زیرساخت های آب و برق در این سازمان به صورت جدی در حال پیگیری است.

آهنگران یادآور شد: در این راستا به شدت نیازمند همراهی و همکاری بخش خصوصی هستیم و انتظار داریم این بخش برای تحقق این اهداف برنامه های خود را به صورت ویژه از سازمان منطقه آزاد و مسوولان کشوری پیگیری کنند.

عضو مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در این شورا گفت: ایجاد کمیته رفع مانع زدایی در جزیره کیش این امید را ایجاد کرد که برخی موانع موجود به نحوی در سریع ترین زمان ممکن اصلاح شود.

نادر کشتکار با اشاره به اینکه سرمایه گذاران جزیره کیش با تعدد نهادهای تصمیم گیر مواجه شده اند افزود: انتظار می رود این چالش ها در رابطه ای ۲ طرفه بین سازمان و بخش خصوصی با تقویت اعتماد بین ۲ طرف مرتفع شود.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان